افزایش قیمت‌ها با وجود تعطیلی بازار لوازم‌خانگی

درحالی که عمده فعالان بازار لوازم‌خانگی همچون بسیاری دیگر از اصناف در تعطیلی کرونایی به سر می‌برند، اما تولیدکنندگان از ابتدای امسال، فعالیت را آغاز کرده‌ و حتی قیمت محصولات خود را تا ۱۰ درصد افزایش داده‌اند.

به گزارش رصد روز، گشتی در بازارهای اصلی لوازم‌خانگی پایتخت از جمله سه راه «امین‌حضور» و خیابان جمهوری حاکی از تعطیلی بیشتر واحدهای صنفی، مغازه‌ها و فروشگاه‌ها است. تعطیلی که از ۲۹ اسفند ماه پارسال آغاز شده است. پس از عید نوروز، زمانی که صاحبان این واحدها خواستند فعالیت خود در سال جدید را آغاز کنند، با دور تازه تعطیلی‌های کرونایی مواجه شدند.

در این میان، اندک فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که عمدتا باید چک‌های خود را پاس کنند باز هستند. این افراد از نبود هماهنگی در زمینه تعطیلی‌ها، همچنین باز بودن بانک‌ها گلایه داشتند و می‌گفتند: انتظار می‌رفت دولت بانک‌ها را نیز تعطیل کند.

در این زمینه، دبیر انجمن صنفی توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران  با تایید مشکلات یاد شده، افزود: کسبه علاوه بر این مسائل، باید مالیات و عوارض شهرداری نیز پرداخت کنند، این در حالی است که سال گذشته دریافت این موارد فقط دو ماه به تاخیر افتاد و بخشیده نشد.

«اکبر پازوکی» بیان‌داشت: کسبه حدود ۱۲۵ روز از ۳۶۵ روز سال را به مناسبت‌های مختلف تعطیلند و شوک ناشی از تعطیلات این‌چنینی، ضرر و زیان زیادی به آنان وارد می‌کند.

لوازم خانگی از ابتدای امسال چند درصد گران شدند؟

وی گفت:‌ انتظار می‌رفت پاس شدن چک‌های مربوط به کسبه دست‌کم به بعد از تعطیلی‌ها منتقل شود تا شاهد ناهماهنگی در تعطیلی اصناف نباشیم.

این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: این در حالی است که تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در حال تولید انواع و اقسام محصولات هستند، اما به دلیل باز نبودن بازارها به ناچار اجناس را در انبارها دپو می‌کنند.

وی معتقد است: زیان تولید نکردن و خاموشی دستگاه‌ها و خطوط تولید، به مراتب بیشتر از تولید و دپو کردن است، بنابراین به تولید ادامه می‌دهند.

پازوکی بیان‌داشت: رکود حاکم بر بازار در حالی است که عمده شرکت‌ها قیمت محصولات خود را تا ۱۰ درصد افزایش داده‌اند و حتی برخی از آنها فهرست قیمتی ارائه کرده‌اند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط