افزایش قیمت شن، ماسه و آجر توان ساخت مسکن را از مردم می‌گیرد

به گزارش رصد روز، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس، با بیان اینکه با افزایش قیمت مصالح ساختمانی مردم انگیزه‌ای برای ساخت مسکن نخواهند داشت گفت: دولت با افزایش نظارت بر تولیدکنندگان مصالح ساختمانی مانع افزایش قیمت‌های سلیقه‌ای شود. مح...

به گزارش رصد روز، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس، با بیان اینکه با افزایش قیمت مصالح ساختمانی مردم انگیزه‌ای برای ساخت مسکن نخواهند داشت گفت: دولت با افزایش نظارت بر تولیدکنندگان مصالح ساختمانی مانع افزایش قیمت‌های سلیقه‌ای شود.

محمد‌مهدی فروردین در رابطه با احتمال افزایش قیمت مصالح ساختمانی‌، گفت: شنیده ها حاکی از این است که قیمت شن، ماسه و آجر به عنوان عناصر بسیار مهم در ساخت مسکن، در حال افزایش است. با این گرانی مردم انگیزه‌ای برای ساخت مسکن نخواهند داشت، در نتیجه امکان تحقق برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیز وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس، با بیان اینکه در صورت افزایش قیمت مصالح ساختمانی نه تنها اقشار کم درآمد بلکه اقشار متوسط رو به بالا هم توان ساخت مسکن را نخواهند داشت؛ افزود: از رئیس جمهور درخواست دارم تا فرمانداران و استانداران را مکلف کند، نظارتشان بر اصناف و کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی افزایش پیدا کند و مانع افزایش قیمت‌های سلیقه‌ای شوند.

وی با تاکید بر اینکه گرانی مصالح ساختمانی موجب نارضایتی مردم شده است عنوان کرد: با چنین افزایش قیمت‌هایی شعار رئیس جمهور در ساخت مسکن محقق نمی‌شود؛ همچنین اجرای قوانینی نظیری حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، درگروی تامین مسکن برای زوج های جوان است که با افزایش قیمت مصالح ساختمانی امکان پذیر نبوده و موجب افزای نارضایتی مردم به ویژه در شهرهای کوچک شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید نظارت ها تقویت شود که، بدون دلیل افزایش قیمتی صورت نگیرد و مردم تحت فشار قرار نگیرند.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار