افزایش ۲۲ درصدی قیمت کتاب‌های درسی در سال جاری

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر مراقبت در توزیع و سلامت انبارداری کتاب‌های درسی در سطح استان و تحویل به موقع بر اساس حواله‌های صادر شده تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم ثبت نام و توزیع کتب درسی با کمترین اشکال و حداکثر رضایت مندی...

به گزارش رصد روز، سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر مراقبت در توزیع و سلامت انبارداری کتاب‌های درسی در سطح استان و تحویل به موقع بر اساس حواله‌های صادر شده تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم ثبت نام و توزیع کتب درسی با کمترین اشکال و حداکثر رضایت مندی صورت پذیرد.

حجت الاسلام علی لطیفی در وبینار کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی ضمن تاکید بر توزیع کتب درسی و اهمیت دسترسی به موقع و مناسب دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی در ابتدای سال تحصیلی بر لزوم مرتفع شدن برخی چالش‌های سال‌های قبل از طریق برنامه‌ریزی متقن و جامع همه دست اندرکاران این فرآیند و مراقبت جدی نسبت به اجرای آن، تأکید کرد و گفت: برگزاری این جلسه در اولین روز‌های زمان‌بندی ثبت کتاب‌های درسی برای پیشگیری از مشکلات و دشواری‌هایی است که سال گذشته برخی خانواده‌ها در تهیه کتاب متحمل شدند.

وی با اشاره به جدول زمانبندی فرایند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بر تشکیل کارگروه‌های مربوط در این خصوص در سطح استان و منطقه، ثبت صحیح اطلاعات دانش آموزان در سامانه سیدا و پایش مستمر میزان ثبت نام دانش آموزان در مدارس و مناطق توسط مسئولان توزیع تاکید کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش سنجش دانش آموزان ورودی جدید و ثبت وضعیت جسمانی آنان، هدایت تحصیلی، آزمون ورودی و تغییر رشته در مدارس، دانش آموزان تکرار پایه، نقل و انتقالات در مناطق و جابجایی دانش آموزان، ثبت اطلاعات در سامانه‌های دانش‌آموزی، برآورد دانش آموزان فاقد مدارک هویتی و جهشی، صدور کد مدارس جدید التاسیس و آشنایی چگونگی استفاده از سامانه ثبت و سفارش کتاب درسی را از عوامل موثر در کیفیت بخشی به توزیع کتاب‌های درسی در سال‌های گذشته دانست.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر مراقبت در توزیع و سلامت انبارداری کتاب‌های درسی در سطح استان و تحویل به موقع بر اساس حواله‌های صادر شده تاکید کرد و از نظارت بیشتر سازمان پژوهش با اعزام ناظرانی از تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه به استان ها، خبر داد و افزود: این گروه‌ها بر روند فرآیند ثبت نام و توزیع کتاب درسی نظارت می‌کنند تا ان شاءالله ثبت نام و توزیع با کمترین اشکال و حداکثر رضایت مندی صورت پذیرد.

در ادامه محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن تشریح عملکرد سال گذشته استان ها، بر لزوم دقت و اهتمام ویژه استان‌ها در ثبت به موقع اطلاعات دانش آموزان در سامانه سیدا، ثبت کتاب‌های تکمیلی دانش آموزان استعداد‌های درخشان و استثنایی و ثبت کتاب‌های انتخابی در دوره متوسطه اشاره کرد.

وی افزود: امسال شاهد افزایش میانگین ۲۲ درصدی قیمت کتاب‌های درسی به دلیل افزایش هزینه‌های چاپ بوده ایم که البته نسبت به افزایش ۲۵ درصدی سال گذشته، مقداری کاهش داشته است.

وبینار کارگروه برنامه‌ریزی سفارش و توزیع کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی با تأکید بر توزیع به موقع و مناسب کتاب‌های درسی با حداکثر رضایت‌مندی دانش‌آموزان و خانواده‌ها و تعامل مستمر با ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها برگزار شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در ادامه نمایندگان آموزش و پرورش استان‌ها، مسائل و پیشنهاد‌هایی همچون پیگیری رفع نواقص سامانه سیدا و سامانه‌های مرتبط، تقدیر از استان‌های برتر سال قبل، دریافت به موقع کد مدارس جدیدالتاسیس و اتصال سامانه سیدا و سنجش ارائه کردند و به تبادل نظر با کارشناسان سازمان پژوهش پرداختند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار