اقدام قابل تحسین روابط عمومی و شورای شهر تهران در برقراری ارتباط مستقیم شهروندان با اعضای شورا

اخیراً روابط عمومی و شورای شهر تهران در اقدامی انقلابی و شجاعانه بستری را ایجاد کردند که در آن مردم می توانند مسائل و موضوعات مربوط به حوزه شهری را به صورت مستقیم با اعضای شورای شهر تهران در میان بگذارند و مطالبات خود در مسائل مطروحه را ا...

اخیراً روابط عمومی و شورای شهر تهران در اقدامی انقلابی و شجاعانه بستری را ایجاد کردند که در آن مردم می توانند مسائل و موضوعات مربوط به حوزه شهری را به صورت مستقیم با اعضای شورای شهر تهران در میان بگذارند و مطالبات خود در مسائل مطروحه را از طریق کانال ایجاد شده پیگیری نمایند. 

به گزارش اختصاصی رصد روز، مسئله ایجاد شفافیت در نظام اداری و اجرایی کشور همچنان مهمترین مطالبه همه اقشار مردم است. شفافیتی که باید اراده جدی در ایجاد آن باشد وگرنه همچنان کفه ترازو به نفع شائبه ها و شایعات سنگین خواهد بود. در سالهای گذشته به کرات شاهد بودیم که هرجا شفافیت در سازمانهای مختلف نمره قبولی نمی گرفت و بازار شنیده ها داغ بود رسانه های معاند با رسالت تخریب و توطئه خود را دایه مهربانتر از مادر نشان دادند حال آنکه اگر پل ارتباطی درستی بین مردم و مسئولین برقرار بود هیچکس حتی برای لحظه ای حاضر به شنیدن دروغ های کوچک و بزرگ رسانه های بیگانه نمی شد.

ارزش ایجاد تعامل صحیح در بستری مورد قبول بین مردم و مدیران کشور در هر بخش و لایه ای یقیناً از پرداخت هزینه های زیادی جلوگیری می کند و همسویی هرچه بیشتر مردم با حاکمیت را منجر می شود. اگرچه طی سالهای اخیر تلاشهای مؤثری در این زمینه صورت گرفته اما هنوز با توجه به حجم بارش های خبری خصوصاً در فضای مجازی ضرورت تقویت این مسئله را یادآور می شود.

نکته قابل توجه اینجاست که برخی از مطالبات مردم در خصوص مسائل جاری آنقدر پیچیده و بزرگ نیست که برای پاسخگویی به آنها نیاز به ساز و کار گسترده ای باشد اما سؤال اینجاست که چرا نباید در بخشهای مختلف شاهد راه حلی مستمر و پایدار برای این موضوع بود؟

اخیراً روابط عمومی و شورای شهر تهران در اقدامی انقلابی و شجاعانه بستری را ایجاد کردند که در آن مردم می توانند مسائل و موضوعات مربوط به حوزه شهری را به صورت مستقیم با اعضای شورای شهر تهران در میان بگذارند و مطالبات خود در مسائل مطروحه را از طریق کانال ایجاد شده پیگیری نمایند.

شورای شهر تهران با راه اندازی سامانه ای در بستر پیام رسانهای داخلی این امکان را ایجاد کرده که در آن شهروندان قادر خواهند بود موضوعات مختلف مربوط به چالشهای شهری را در قالب پیام متنی، صوتی و تصویری با اعضای شورای شهر تهران در میان بگذارند و از این طریق پیگیر حل مسئله باشند.

این کار  که با چهار هدف کاهش ترددهای درون شهری شهروندان، کاهش بار ترافیک و آلودگی هوا، جلوگیری از اتلاف وقت مردم، تحقق ارائه خدمات در بستر خدمات الکترونیک، نظارت بر عملکرد مدیریت شهری و جلوگیری از رانت و فساد، خدمت رسانی مطلوب و امید آفرینی در میان شهروندان و حفظ و ارتقای کرامت انسانی صورت می گیرد می تواند مطالبه جدی مردم از همه سازمانها و بخشها باشد تا ضمن پاسخگویی به مردم مانع از پرداخت هزینه های اضافی شوند.

مطلع روابط عمومی و شورای شهر تهران در این زمینه باید برای همه مدیران کشور شنیدنی باشد زیرا هیچ چیز بهتر از شفافیت نیست.

در پایان باید به فرمایشات رهبر انقلاب در سال ۹۷  گریزی زد که می تواند نصب العین همه مدیران فعلی و آتی کشور در زمینه شفافیت باشد؛

رهبر انقلاب در سال ۹۷ در ابتدای جلسه‌ درس خارج فقه خطاب به همه مدیران کشور فرمودند: مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار