انتشار پروتکل های بهداشتی بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰

مسئولان برگزاری بازیهای المپیک، پروتکل های بهداشتی برای برگزاری این رقابت ها را اعلام کردند.

به گزارش رصد روز، و به نقل از دیلی میل، سازمان دهندگان توکیو ۲۰۲۰ دستورالعمل های مفصل  و پروتکل های بهداشتی که در طول بازی های المپیک و پارالمپیک در تابستان امسال به منظور جلوگیری از شیوع ویروس اعمال می شود را اعلام کردند.

نگرانی در مورد اینکه آیا المپیک تابستانی امسال به دنبال افزایش اخیر نرخ ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن و سراسر جهان برگزار می شود یا خیر وجود دارد ، اما روز چهارشنبه دستورالعمل هایی به ورزشکاران و هواداران که به این رقابت ها خواهند رفت، اعلام شد.

پیش از این گزارش شده بود که تمام ورزشکاران برای حضور در بازیهای المپیک در توکیو باید واکسینه شوند  اما این ایده توسط برگزارکنندگان کنار گذاشته شده است.

به همین خاطر  سازمان دهندگان مجموعه ای از اقدامات را در اولین پروتکل های بهداشتی خود تعیین کردند  که بند مهم آن این است که  ورزشکاران نیازی به واکسیناسیون قبل از المپیک ندارند.

رهنمودهای موجود برای ورزشکاران و مسئولان شامل این است که افرادی که به این رقابت ها اعزام خواهند شد، باید ۷۲ ساعت قبل از ترک کشور خود آزمایش شده و سپس دوباره هنگام ورود به ژاپن مورد آزمایش قرار گیرند.

علاوه بر این ؛

ورزشکاران هر چهار روز یک بار مورد تست قرار خواهند گرفت

ماسک های صورت باید همیشه پوشیده شوند ، مگر اینکه در فضای باز یا افراد دو متر از یکدیگر دور باشند.

برگزارکنندگان همچنین فاش کردند که شرایط خاصی برای ۱۴ روز اول حضور در ژاپن وجود دارد ، اما هنوز مشخص نیست که آیا  صحبت از قرنطینه است یا خیر

افراد و ورزشکارانی که در این مسابقات شرکت می کنند و بازی هم تیمی یا هموطن خود را تماشا می کنند، باید فقط با کف زدن و نه آواز خواندن و شعار دادن حمایت خود را نشان دهند و در واقع شعار دادن و حمایت های کلامی ممنوع است.

کسانی که در بازی های توکیو شرکت می کنند نمی توانند “از مناطق توریستی، مغازه ها، رستوران ها یا سالن های ورزشی دیدن کنند  و باید از استفاده از حمل و نقل عمومی به هر قیمتی خودداری کنند. در واقع استفاده آنها از حمل و نقل عمومی ممنوع است.

و سرانجام ورزشکاران و مقامات همچنین باید “از تماس های بدنی غیر ضروری مانند در آغوش کشیدن و دست دادن خودداری کنند.

روز چهارشنبه ، مدیر اجرایی IOC ، کریستف دوبی گفت: سلامتی و ایمنی همه در بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ اولویت اصلی ما است. هر یک از ما سهم خود را داریم. به همین دلیل است که این پروتکل ها ایجاد شده است با قوانینی که باعث می شود هرکدام از ما یک عضو سالم ، ایمن و فعال در بازی ها باشیم.

او در ادامه گفت:‌ ما می دانیم که بازی های المپیک از جهات مختلف متفاوت خواهد بود. برای همه شرکت کنندگان در این بازی ها ، شرایط و محدودیت هایی وجود دارد که به انعطاف پذیری و درک نیاز دارد. بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ به عنوان یک لحظه تاریخی برای بشریت ، جنبش المپیک و همه کسانی که به موفقیت آنها کمک می کنند ، یاد می شود.

همچنین موری در  این باره گفت: ما بدون توجه به اینکه ویروس کرونا چگونه خواهد بود، بازیهای المپیک را برگزار خواهیم کرد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط