انتقال سوابق بیمه میان صندوق های بازنشستگی تایید شد

​به گزارش رصد روز،  بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرف...

به گزارش رصد روز،  بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرفته می شود. بیمه تامین اجتماعی کمک زیادی در تامین برخی نیاز های اولیه ی افراد می کند. در حال حاضر، طبق قانون بیمه تامین اجتماعی  و بیمه نامه برای تمامی افراد شاغل، اجباری است. می توان گفت که سازمان و بیمه تامین اجتماعی، مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

سخنگوی شورای نگهبان از ایراد شورای نگهبان به طرح حمایت از گزارشگران فساد خبر داد.

هادی طحان نظیف در نشست خبری امروز گفت: در این مدت ۸ طرح و لایحه ارسالی از مجلس  و ۸ اصلاح اساسنامه از طرف دولت و ۸ استعلام صورت گرفته از سوی دیوان عدالت را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: طرح حمایت از گزارشگران فساد یکی از طرح‌هایی بود که از مجلس  دریافت کردیم و بررسی شد.  این طرح ۱۷ ماده دارد که شورا نسبت به ۴ ماده ابهاماتی را مطرح کرد. مثلا یکی از ایرادات این بود که  شورای نگهبان در خصوص حیطه رفتارها ابهاماتی داشت.  عمده ابهاماتی که شورای نگهبان نسبت به طرح حمایت از گزارشگران فساد داشت در جهت حمایت از این عزیزان بود. این موارد را به مجلس اعلام کردیم و اگر اصلاح کنند مجددا مورد بررسی قرار می دهیم.

وی هم‌چنین گفت:  طرح نقل و انتقال سوابق بیمه با کسور بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی چند بار بین مجلس و شورا در رفت و آمد بود که با اصلاح یک مورد باقیمانده این طرح مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که با توجه به نشست مشترکی که  پیش از این با وزارت کشور داشتید، در خصوص بهتر برگزار شدن انتخابات چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: در این نشست با رویکرد آسیب شناسی انتخابات در ادوار مختلف در خصوص انتخابات پیش رو و اصلاح قانون انتخابات بحث و در همین جلسه بر اجرایی شدن آن تاکید شد.

وی افزود: در خصوص انتخابات هر دستگاهی وظایفی دارند و برخی اقدامات مشترک است و ما اواخر سال گذشته همایش آموزشی در خارک داشتیم. بطور کلی ما ۴ همایش ملی با حضور مسولان استانی برگزار کردیم و بحث موضوع ناظران شورای نگهبان را داشتیم و ‌شورا با ۳۰۰ هزار ناظر همکاری دارد که هیچ کدام کارمند شورای نگهبان نیستند. شورا آموزش‌هایی به این افراد می‌دهد تا بتوانند وظیفه‌شان در انتخابات را که صیانت از آرای مردم است انجام دهند.

وی در خصوص این‌که در زمینه تحرکات انتخاباتی برنامه ای دارید؟ گفت: هنوز زمان زیادی تا  انتخابات مانده است و بطور کلی  ضوابط رفتارهای انتخاباتی در قانون آمده و اگر در چارچوب قانون باشد ایرادی ندارد.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که برای تحقق فرمایشات چهارگانه رهبری در برگزاری انتخابات  یعنی مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت برنامه‌تان چیست؟ گفت: تلاش ما این است منویات و راهبردهای مورد تاکید رهبری را دنبال کنیم، اما باید توجه داشت که مخاطب سخنان رهبری همه دستگاهها دخیل هستند که در این بین برخی از مسائل مستقیم و برخی غیر مستقیم به شورای نگهبان بر می‌گردد که شورای نگهبان تمام تلاش خود را برای محقق شدن راهبردها و منویات مقام معظم رهبری به کار خواهد بست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مصوبه مجلس چه میزان سیاست‌های کلی انتخابات را تامین می‌کند؟ گفت: مصوبه مجلس هنوز به تصویب نهایی نرسیده اما فهرست مصوبه را نگاه می‌کنیم هرچند کار خوبی در حال انجام است اما تامین کننده همه موارد سیاست‌های کلی انتخابات نیست.

وی در پاسخ به سوالی درباره  استعفای مسئولین برای شرکت در انتخابات گفت:  قانون جدید فرصت شش ماهه را برای استعفا در نظر گرفته است اما این قانون منتظر تصویب در مجلس است.  بند ۱۰-۴ سیاست های کلی انتخابات بر کاهش ممنوعیت های مقابل داوطلبان برای شرکت در انتخابات تاکید دارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره انتخابات الکترونیک نیز گفت: موضوع یکی از کارگروه‌های مشترک شورای نگهبان و وزارت کشور انتخابات الکترونیک است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار