انحصادر واردات روغن پالم در اختیار برادر رئیس جمهور / کابینه روحانی اختیاری ندارند

مقصر کمبود روغن در کشور  هر کسی باشد این روزها باید به شدت و قاطعانه با آن برخورد کرد انحصار واردات روغن پالم به گفته موسوی لارگانی در اختیار برادر رئیس جمهور است

به گزارش رصد روز ، مقصر کمبود روغن در کشور هر کسی باشد این روزها باید به شدت و قاطعانه با آن برخورد کرد. انحصار واردات روغن پالم به گفته موسوی لارگانی در اختیار برادر رئیس جمهور است و در این صورت باید یکبار دیگر حسین فریدون را برای تحقیقات در زمینه کمبود روغن در دادسرا دید. برادر رئیس جمهور پیش تر نیز به دلیل برخی جرائم محاکمه و محکوم شده  بود اما پرونده جدیدی شاید بتوان برای او متصور شد. قبلا نیز بسیاری از فعالان نهاده های دامی از در اختیار داشتن انحصار واردات این محصولات گلایه مند بودند اما جالب اینجاست که گاهاً خلأ قانوی مانع از برخورد قاطع با عواملی می شود که به شرایط بغرنج جامعه به لحاظ اقتصادی دامن می زنند. اگر انحصار واردات روغن مطابق با آنچه موسوی لارگانی می گوید در اختیار برادر رئیس جمهور باشد شرایط برای برگرداندن اوضاع به روال قبل با باز کردن این گره کار سختی نیست زیرا وقتی بازار رقابتی در بین فعالان تقسیم شود خود بخود تابوی قیمتی یک محصول شکسته و عرضه آن بیشتر می شود اما باید دید آیا تمام مشکلات فعلی کمبود روغن از این موضوع آب می خورد یا باید در کنار این قضیه به جستجوی عوامل دیگر بود.

موسوی لارگانی : انحصار واردات روغن پالم در اختیار آقای حسین فریدون برادر رئیس جمهور و واردات موز نیز بر عهده یکی از بستگان ایشان است.

رئیس جمهور می‌گوید اگر وزارت بازرگانی داشتیم با چنین مشکلاتی در حوزه کالای اساسی نظیر روغن مواجه نمی‌شدیم در حالی که وزرای ایشان اختیار جا به جا کردن صندلی خودشان را هم ندارند.

اگر به فرض هم مسئولین وزارت خانه را بر عهده چنین فردی بگذاریم چگونه بازار را کنترل خواهد کرد؟ مگر وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مدیریت مسائل مربوط به تجارت و بازرگانی قائم مقام ندارد؟ اما آیا واقعا مقصر کمبود روغن در کشور تنها به مسئله انحصار واردات بر میگردد؟

 

 

 

 

مطالب مرتبط