اولویت پرداخت حقوق و یارانه ها در کمیسیون برنامه و بودجه مشخص شد

نایب‌ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از توافق این کمیسیون با سازمان برنامه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای در اولویت قرار گرفتن پرداخت حقوق اقشار مستمری بگیر، بهزیستی، کمیته امداد و اعتبار کالاهای اساسی و گندم خبر داد.

به گزارش رصد روز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون‌ برنامه و بودجه مجلس که با حضور پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و حاجتی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها برگزار شد، گفت: در این جلسه گزارش عملکرد منابع و مصارف سال ۱۳۹۹ هدفمندسازی یارانه ها و میزان درآمدهای وصولی سال جاری و نحوه تخصیص منابع به مصارف مندرج در قانون با توجه به میزان تحقق آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی بررسی میزان تحقق درآمدهای مربوط به تبصره ۱۴ و هدفمندسازی یارانه ها را از مباحث مهم در جلسه امروز عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش سازمان برنامه و بودجه درآمدهای پیش بینی شده برای ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به طور کامل به دست نیامده که البته این موضوع طبیعی است و هیچ گاه به طور کامل وصول نمی‌شود و بعد در ماه‌های بعد جبران خواهد شد.

میرتاج الدینی ادامه داد: بخشی از درآمدهای بودجه از محل فروش منابع نفتی بوده و ارز حاصله در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد که حدود یک و نیم میلیارد دلار از سال گذشته درآمد حاصل از فروش منابع نفتی بوده است. بانک مرکزی براساس سیاست های خود ارز را به تدریج در بازار تزریق کرده و آن را تبدیل به ریال می کند تا منابع حاصله را به سازمان هدفمندی یارانه ها منتقل کند.

وی همچنین یادآور شد: در این نشست به توافق رسیدیم که سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه تا زمان حصول منابع کامل، اولویت‌بندی لازم را انجام دهد و پرداخت حقوق اقشار مستمری بگیر، بهزیستی، کمیته امداد و اعتبار کالاهای اساسی و گندم را به طور کامل پرداخت کند و نسبت به سایر موارد در تبصره ۱۴ در ماه‌های بعد و پس از حصول منابع کامل جبران کند. همچنین مقرر شد در جلسات آینده سازمان هدفمندی یارانه ها گزارشات کامل تری را ارائه و تصمیم گیری های لازم انجام شود.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار