اولین واکنش بازار سرمایه به توافقات برجامی

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه اخبار مذاکرات برجامی و توافقهای اولیه در خصوص آن از شامگاه ۱۹ دی ۱۴۰۰ در فضای سیاسی کشور خبرساز شده بود اولین واکنش بازار سرمایه به توافقات برجامی جالب نبود. اولین واکنش بازار سرمایه به توافقات برجامی ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، در حالیکه اخبار مذاکرات برجامی و توافقهای اولیه در خصوص آن از شامگاه ۱۹ دی ۱۴۰۰ در فضای سیاسی کشور خبرساز شده بود اولین واکنش بازار سرمایه به توافقات برجامی جالب نبود.

اولین واکنش بازار سرمایه به توافقات برجامی

 

امروز بازار مانند چند روز گذشته و از هراس کاهش قیمت ارز با فشار عرضه شروع و موجب کاهش ۵ هزار واحدی شاخص کل شد. بازار سرمایه تا نیمه اول بازار امروز شاهد خروج ۱۸۱ میلیارد تومان پول حقیقی بود و در این میان فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و بانکها بیشترین خروج را داشتند.

در بین نمادهای فلزات اساسی که امروز در نیمه اول شاهد خروج بیش از ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پول نقد بود فملی و فولاد باز هم در صدر خروج پول مشاهده می شوند.

در گروه محصولا شیمیایی نیز تاپیکو با بیشترین میزان خروج پول حقیقی مشاهده می شود و در گروه بانکی ها نیز وگردش بیش از همه خروج پول داشت.

یکی از اصلی ترین علتهای کاهش شاخص کل خصوصاً با اثرگذاری نمادهای بزرگ به مسئله سردرگمی بازار پس از توافقات ارتباط خواهد داشت و به همین منظور شاید سیگنالهای توافق خیلی مورد قبول برخی ها نبود زیرا با کاهش قیمت دلار و افت سود تسعیر در این نمادها بازیگران حقوقی ترجیح دهند در زمین دیگری بازری کنند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط