ایران خودرو در سراشیبی زیاد

بررسی آخرین صورتمالی ایران خودرو نشان می دهد، این شرکت با افزایش زیاندهی مواجه است. به گزارش رصد روز،ایران خودرو یکی از دو خودروساز بزرگ کشور بوده که سهم بزرگی از بازار داخلی در اختیار دارد، ایران خودرو در آخرین صورتمالی خود مربوط به انته...

بررسی آخرین صورتمالی ایران خودرو نشان می دهد، این شرکت با افزایش زیاندهی مواجه است.

به گزارش رصد روز،ایران خودرو یکی از دو خودروساز بزرگ کشور بوده که سهم بزرگی از بازار داخلی در اختیار دارد، ایران خودرو در آخرین صورتمالی خود مربوط به انتهای شهریور ماه سال جاری با افزایش ۶۸ درصدی درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل مواجه شده و درآمدهای عملیاتی آن به عدد ۷۷,۸۳۵ میلیارد تومان رسیده است اما نکته جالب و شاید عجیب این است که هزینه‌های عملیاتی ساخت خودرو از درآمدهای آن بیشتر بوده و باعث شده شرکت با حاشیه زیان ناخالص منفی ۶ درصدی همراه باشد.

جالب اینجاست که درآمدهای ایران خودرو به میزان ۷۷,۸۳۵ میلیارد تومان بوده و هزینه‌های ساخت آن ۸۲,۴۴۴ میلیارد تومان بوده است. زیاندهی ایران خودرو نسبت به سال قبل به میزان ۲۹۵ درصد افزایش یافته و زیان ناخالص این شرکت به میزان ۴,۶۰۹ میلیارد تومان رسیده در حالی که زیان این خودروساز در شهریور ماه سال گذشته به میزان ۱,۱۶۷ میلیارد تومان بوده است.

بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد، مردم امروز نه از قیمت‌های این خودروساز راضی هستند و نه از کیفیت آن. خبرگزاری مهر در گزارش‌های بعدی به صورت مفصل تر زیاندهی این شرکت خودروساز را بررسی می‌کند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار