این دسته از بازنشستگان از متناسب سازی حقوق جا ماندند !

حسینی فعال صنفی بازنشستگان اهواز گفت: تأمین اجتماعی، طبق فرمولی که خود اختراع کرده، بخشی از بازنشستگان را از حق ۲۵درصد متناسب‌سازی محروم کرده است. به گزارش رصد روز، سیدحمد حسینی، فعال صنفی بازنشستگان اهواز، با انتقاد از فرمولِ تأمین اجتما...

حسینی فعال صنفی بازنشستگان اهواز گفت: تأمین اجتماعی، طبق فرمولی که خود اختراع کرده، بخشی از بازنشستگان را از حق ۲۵درصد متناسب‌سازی محروم کرده است.

به گزارش رصد روز، سیدحمد حسینی، فعال صنفی بازنشستگان اهواز، با انتقاد از فرمولِ تأمین اجتماعی برای پرداختِ ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی گفت: در حکمی که در سال ۱۴۰۰ برای من صادر شده، صراحتا آمده که با ۳۵ سال سابقه‌ی کار مشمول ۷۵ درصد متناسب‌سازی شدم.

وی ادامه داد: قرار بود برای بازنشستگانی که مشمول ۷۵ درصد متناسب‌سازی شده‌اند، ۲۵درصد باقیمانده نیز اجرایی شود. این مطالبه مدت‌ها به تعویق افتاد تا اینکه چهارشنبه صبح فیش‌ها بارگذاری شد و در کمال ناباوری متوجه شدیم که ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی شامل حال من و بسیاری دیگر از دوستانِ بازنشسته نشده است.

حسینی گفت: وقتی از طریق مراجع رسمی پیگیرِ موضوع شدیم، گفتند طبق محاسباتِ ما، ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی شامل حال شما نمی‌شود. در حالی که طبق حکم، ۲۵درصد شاملِ حال همه‌ی کسانی می‌شود که ۷۵درصد متناسب‌سازی برایشان اعمال شده و این صراحتا در حکم آمده است.

این فعال صنفی بیان کرد: تأمین اجتماعی، طبق فرمولی که خود اختراع کرده، بخشی از بازنشستگان را از حق ۲۵درصد متناسب‌سازی محروم کرده است. درصورتیکه محاسبه خیلی ساده است و فرمول خاصی ندارد و اگر قرار باشد طبق اصول و وعده رفتار کنند ما نیز باید مشمول ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی شویم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط