این گروه جدید می‌توانند از سامانه یکپارچه خودرو بخرند

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به سامانه فروش یکپارچه خودرو اضافه شد و مالکان خودرروهای فرسوده هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند. اما شرایط شرکت این گروه چیست؟ به گزارش رصد روز،دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو از تاریخ ۲۰ اردی...

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به سامانه فروش یکپارچه خودرو اضافه شد و مالکان خودرروهای فرسوده هم می‌توانند در این طرح شرکت کنند. اما شرایط شرکت این گروه چیست؟

به گزارش رصد روز،دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو از تاریخ ۲۰ اردیبهشت آغاز‌ شده و تا ۲۹ اردیبهشت ادامه دارد.

اگرچه در ابتدا قرار نبود که مالکان خودروی فرسوده در سامانه یکپارچه خودرو شرکت کنند اما اکنون گفته می‌شود که این افراد هم می‌توانند از این سامانه خودرو بخرند.

اما شرایط ثبت‌نام مالکان خودروهای‌ فرسوده در سامانه یکپارچه چیست و چه مدارکی لازم دارد؟

شرایط و مدارک ثبت نام خودروهای فرسوده در سامانه یکپارچه

اولین سوالی‌ که وجود دارد این است که آیا مالکان خودروهای فرسوده هم باید ۱۰۰میلیون تومان در حساب وکالتی بلوکه کنند؟ پاسخ این سوال مثبت است و مالکان خودروهای فرسوده هم نیاز به حساب وکالتی دارند.

دومین سوال، شرایط ثبت نام مالکان خودروهای فرسوده است.

دارندگان خودرو فرسوده برای شرکت در دور دوم سامانه یکپارچه خودرو، باید گواهینامه دارای اعتبار داشته باشند.

شرط دوم این است که حداقل‌ ۴۸ ماه از آخرین خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی گذشته باشد و آخرین خرید آنها از امانه یکپارچه، چهار‌ سال گذشته باشد.

شرط دیگر افتتاح حساب وکالتی و داشتن ۱۰۰ میلیون تومان در این حساب است.

پلاک و سند خودرو باید به نام متقاضی باشد وکالت نامه مورد قبول نیست.

خودرو فرسوده باید مربوط به سال ۸۵ و قبل از آن باشد.

داشتن پلاک فعال محدودیت نیست و اگر مالک خودرو پلاک فعالی داشته باشد، مانع ثبت نام نمی‌شود.

زمان تحویل خودروهای فرسوده

زمان تحویل‌ خودرو در سامان یکپارچه خودرو هنوز مشخص نیست اما گفته می‌شود که بخش مهم این خودروها، در سال ۱۴۰۲ تحویل داده می‌شود و خودروهای پرتقاضا، احتمالا در سال ۱۴۰۳ به متقاضیان واگذار می‌شود.

اما گفته شده که به فرایند ثبت نام خودروهای فرسوده ۲ ماه اضافه می شود یعنی اگر تحویل خودرو برای زمستان ۱۴۰۲ باشد علاوه بر آن ۲ ماه هم برای فرایند اسقاط باید زمان در نظر گرفت.

لینک ثبت نام در سامانه یکپارچه

مالکان خودروهای فرسوده برای ثبت نام خودرو از سامانه یکپارچه باید به آدرس esalecar.ir مراجعه کنند.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار