بازار بورس بیشتر از چیزی که نشان می دهد قربانی گرفت + اسناد

آمار همچنین حکایت از افزایش مالیات نقل و انتقال سهام در دی ماه دارد. در اولین ماه زمستان سال جاری نقل و انتقال مالیات سهام نسبت به شروع سال رشد 312 درصد را نشان می دهد که این مسئله می تواند ناشی از تردید خریداران و جابجایی سهم ها برای رسی...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بازار سرمایه همچنان در حال گرفتن قربانی است. بعد از رشد قابل توجه شاخص در سه ماهه ابتدایی سال و رسیدن به قله ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی ناگهان شاخص شروع به نزول کرد و درحال حاضر نیز بین ۱.۲۰۰ تا ۱.۳۰۰ در نوسان است. در عین حال با توجه به اجباری که در خصوص ثبت نام در سجام به جهت فروش سهام عدالت وجود دارد در روزهای قرمز بازار شاهد افزایش ثبت نام برای دریافت کد بورسی هستیم و این موضوع در دی ماه به بیش از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نفر رسید.

 

 

آمار همچنین حکایت از افزایش مالیات نقل و انتقال سهام در دی ماه دارد. در اولین ماه زمستان سال جاری نقل و انتقال مالیات سهام نسبت به شروع سال رشد ۳۱۲ درصد را نشان می دهد که این مسئله می تواند ناشی از تردید خریداران و جابجایی سهم ها برای رسیدن به نقطه امن دارد. مالیات نقل و انتقال سهام در فرودین ماه ۷.۲۲۳ میلیارد ریال بود که در دی ماه به ۲۹.۷۲۳ میلیارد ریال رسید.

 

 

اما یکی از اصلی ترین مواردی که قابل پرداختن است کاهش قابل توجه حجم خالص پایاپای و تسویه معاملات است. کاهش کم سابقه حجم خالص پایاپای و تسویه معاملات  است که این موضوع را نیز باید ناشی از کاهش قیمت بسیاری از نمادها دانست. نوساناتی که در آمار دی ماه بورس مشاهده می شود تنها یک پیام را مخابره می کند و آن بازار بی انضباطی است که الگوهای منطقی را دنبال نمی کند. باید دید آیا روی کار آمدن رئیس جدید سازمان بورس می تواند نقطه پایانی بر وضعیت موجود بازار سرمایه باشد؟

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار