بازار سرمایه همه را غافلگیر کرد / شروع طوفانی بورس در آغاز هفته

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بورس در آغاز هفته دوم شهریور در شرایطی کار خود را آغاز کرد که تصور بسیاری بر این بود که شاهد ریزش بازار در ابتدای هفته خواهیم بود. اما بازار امروز همه را غافلگیر کرد. بازار امروز در دقایق ابتدایی با ۹ هزار و ۱۷۶...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بورس در آغاز هفته دوم شهریور در شرایطی کار خود را آغاز کرد که تصور بسیاری بر این بود که شاهد ریزش بازار در ابتدای هفته خواهیم بود. اما بازار امروز همه را غافلگیر کرد. بازار امروز در دقایق ابتدایی با ۹ هزار و ۱۷۶ واحد افزایش در شاخص همراه بود که در این مقدار تنها در ۳۰ دقیقه به ۱۵ هزار و ۹۲۰ واحد افزایش یافت. شاخص هم وزن در ساعت ۹:۲۰ دقیقه رقم ۶ هزار و ۲۵ واحد را نشان میداد که این میزان نیز در همین بازه زمانی به ۸ هزار و ۲۲۴ واحد افزایش پیدا کرد.

اما مسئله ای که درباره بازار آغاز هفته جالب توجه به نظر می آید رشد شاخص کل از ۸ هزار و ۲۰۰ واحد به ۲۱ هزار و ۸۴۷ واحد طی یکساعت بود که می تواند در نوع خود یک رکورد محسوب شود. شاخص هم وزن نیز در همین بازه به ۱۰ هزار و ۳۳ واحد رسید.

گروه سرمایه گذاری امید که با نماد وامید فعالیت می کنند صدر نشین نمادهای تأثیرگذار در شاخص است این نماد موفق شد تا این لحظه هزار و ۵۹۷ واحد روی شاخص کل تأثیرگذار باشد. تعداد نمادهای مثبت بازار در نیمه اول بازار ۴۸۸ نماد بود و نمادهای منفی بازار امروز در نیمه اول بازار ۱۰۸ نماد بودند.

ارزش بازار بورس در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه بیش از ۶۰ میلیون و ۱۷ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال بود و تعداد معاملات آن ۵۹۸ هزار و ۸۳۵ معامله بود که ارزشی معادل ۵۴ هزار و ۹۵ میلیارد ریال دارد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط