بازدهی منفی ۷۰ درصدی سالانه یک صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی

این صندوق که ضامن نقدشوندگی ندارد 0.68% سرمایه گذاران حقیقی و 99.32% سرمایه گذاران حقوقی را در بین سهامداران دارد. ارزش کل دارائیهای سرمایه ‌گذاری اختصاصی بازارگردانی آرمان اندیش 17 میلیارد و 645 میلیون تومان است و 143.993 واحد سرمایه گذا...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، برای روشن شدن مفهوم صندوقهای سرمایه گذاری باید گفت ، وقتی عده ای از مردم به هر دلیلی از مهارت و زمان لازم جهت سرمایه گذاری و توسعه سرمایه خود برخوردار نباشند باید با استفاده از سایر روشها اقدام به سرمایه گذاری کنند. صندوقهای سرمایه گذاری به مردم کمک می کنند تا اگر دانش کافی برای برای فعالیت در بورس ندارند به کمک آنها بتوانند در زمینه های مناسب اینکار را انجام دهند. مزیتهایی که چنین روشیی دارند عبارتند از؛ مدیریت حرفه ای دارایی ها ، کاهش ریسک سرمایه گذاری ، نظارت و شفافیت اطلاعاتی و نقدشوندگی مناسب. صندوق سرمایه گذاری بازارگردانی نیز به ایفای یک نقش تخصصی می پردارند به این معنا که بازارگردانی سهام شرکت از پیش تعیین شده ای را عهده دار می شوند. این بازارگردانی به معنای معامله سهم های یک شرکت یا صنعتی خاص است که انتظار می رود موجب نقدشوندگی و متعادل نگه داشتن بازار شود. صندوق سرمایه ‌گذاری اختصاصی بازارگردانی آرمان اندیش از تاریخ ۲۲ شهریور ۹۱ مشغول به فعالیت است که مدیریت آن بر عهده مشاور سرمایه گذاری آرمان آتی است ، شرکت سبد گردانی الماس نیز متولی آن دیده می شود. در لیست مدیران سرمایه گذاری این صندوق تنها میثمه گلستانی چترودی حضور دارد.

این صندوق که ضامن نقدشوندگی ندارد ۰.۶۸% سرمایه گذاران حقیقی و ۹۹.۳۲% سرمایه گذاران حقوقی را در بین سهامداران دارد. ارزش کل دارائیهای سرمایه ‌گذاری اختصاصی بازارگردانی آرمان اندیش ۱۷ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان است و ۱۴۳.۹۹۳ واحد سرمایه گذاری در این صندوق به چشم می خورد که قیمت ناو ابطال آن ۱۲۲.۵۴۱ تومان است.

 

اهداف صندوق آرمان اندیش این طور بیان شده  “جمع آوری سرمایه از سرمایه گذاران و تشکیل سبدی از دارایی ها و مدیریت این سبد است با توجه به پذیرش ریسک مورد قبول تلاش می شود بیشتر ین بازدهی ممکن نصیب سرمایه گذاران گردد”. اما طبق جدیدترین آمار ، صندوق آرمان اندیش در سه ماهه ، شش ماهه و یکساله به ترتیب ۳۸.۰۲% ، ۸۱.۲۱% و ۷۰.۱۹% زیان داشته که در این صورت باید از مدیران آن پرسید که وضعیت سرمایه گذاری در این صندوق چگونه است که باید شاهد چنین آماری باشیم؟

سرمایه ‌گذاری اختصاصی بازارگردانی آرمان اندیش صندوق آرمان اندیش

سرمایه ‌گذاری اختصاصی بازارگردانی آرمان اندیش صندوق آرمان اندیش

ترکیب صنایع در صندوق آرمان اندیش به صندوق سرمایه گذاری قابل معامله و انبوه سازی املاک و مستغلات تقسیم می شود. امیدواریم در ادامه وضعیت این صندوق بهتر شود زیرا مردم یکی از راههای توسعه سرمایه خود را اعتماد به این صندوقها می دانند.

 

بیشتر بخوانید:

پست بانک تردیدها را افزایش داد

تبلیغات ۱۸۲ میلیاردی بانک آینده با زیان ۱۳۲ هزار میلیاردی

آمار باور نکردنی تأخیر پروازهای داخلی اهمال مدیریتی یا ضعف برنامه ریزی؟

 

مطالب مرتبط