بانک آینده ۷۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرجاری را شفاف سازی کند + سند

این میزان از تسهیلات غیرجاری چگونه و طی چه فرآیندی پرداخت شده موضوعی است که می شد با لیست تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط به آن پی برد اما مسئله پر رنگ تر از تسهیلات غیرجاری قابل توجه در بانک آینده عدم انتشار این لیست در صورتهای مالی نیمه نخست...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک آینده روزهای پرابهامی را برای نظام بانکی کشور در چندوقت گذشته رقم زده. عملکرد مدیران این بانک سبب شد تا تردیدهای زیادی راجع به وضعیت بانکهای خصوصی کشور ایجاد شود. اعطای تسهیلات خارج از ضوابط به شرکتهای زیر مجموعه پر رنگ ترین مسئله ایست که درباره این بانک مطرح بود و هست.

 

عدم انتشار میزان حقوق و دستمزد مدیران اصلی در جدیدترین صورتهای مالی یکی دیگر مسائلی است که در مورد بانک محمد فطانت فرد میتوان بیان کرد. حضور همزمان برخی از اعضای هیئت مدیره بانک در چند شرکت یکی دیگر از اتفاقاتی است که به زعم شرایط بد بانک به آن برخورد می کنیم.

 

سال قبل علیرغم اینکه وضعیت بغرنج بانک اجازه ریخت و پاش را در هر حوزه ای از بانک گرفته بود اما رقم بالای تبلیغات نشان داد بانک آینده به فکر عادی سازی شرایط است و انگار نه انگار که در صورتهای مالی سال ۹۸ بانک زیان ۱۳۲ هزار میلیاردی را مشاهده می کنیم.

 

اینها تنها مواردی نبود که باید در مورد بانک آینده به آن اشاره کرد بلکه در ادامه اقدامات جبرانی بانک ، به سودسازی حبابی در بورس باید به دقت توجه کرد در مهر ماه سود نماد وآیند رقم ۱۵۹۵ درصد را نشان می داد در حالیکه وضعیت بنیادی بانک حکایت دیگری را روایت می کرد و طبیعتاً باید به آن مشکوک بود.

 

اما جدیدترین اتفاقی که در مورد بانک آینده وجود دارد و در صورتهای مالی بانک میتوان آن را دید به رقم بالای تسهیلات غیرجاری بانک مربوط می شود. ۷۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرجاری بانک طی شش ماهه سال جاری در حالیکه میزان زیان خالص بانک رقم ۳۷ هزار و ۷۷۷ میلیاردی را نشان می دهد که این موضوع به ابهام تسهیلات پرداختی توسط بانک اضافه می کند.

 

 

 

این میزان از تسهیلات غیرجاری چگونه و طی چه فرآیندی پرداخت شده موضوعی است که می شد با لیست تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط به آن پی برد اما مسئله پر رنگ تر از تسهیلات غیرجاری قابل توجه در بانک آینده عدم انتشار این لیست در صورتهای مالی نیمه نخست سال جاریست که خلاف ضوابط شورای پول و اعتبار است.

 

خلق ابهامات جدید توسط بانکی که محمد فطانت فرد را در سکان هدایت خود می بیند دو موضوع را گوشزد می کند اول اینکه با این حجم از مسائل مختلف آیا وقت آن نیست که در مورد انحلال بانک آینده و یا ادغام آن به نتیجه نهایی و فوری رسید؟ نکته بعدی به تغییر صدر تا ذیل ساختار مدیریتی بانک مربوط می شود که باید از نهادهای نظارتی خواست که در هر صورت چه با آینده منحل و یا در بانک دیگری ادغام شود ساختار مدیریتی آن را به نحو مطلوب تغییر دهند و البته پر واضح است که تا تعیین تکلیف موارد ابهام دار بانک نباید از کنار برخی مدیران فعلی و سابق بانک ساده رد شد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار