بانک سرمایه تردیدها در بقا و بورس را افزایش داد + سند

کاهش دارائیها و حجم تسهیلات اعطایی نسبت به پایان سال 98 نشان می دهد که بدون فوت وقت باید برای سرمایه ای ها فکر چاره کرد. اگر مجموع سپرده های بانک سرمایه که بیش از 187.134 میلیارد ریال می شود و ماهیت بدهی دارند را از مجموع بدهی های بانک  ک...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بانک سرمایه که این روزها در بازار بورس روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد در صورتهای مالی جدید نیز به ابهامات و تردیدها در مورد خود ادامه داد. افزایش زیان انباشته بانک از ۲۹۹ هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال در پایان شش ماهه سال جاری به ۳۲۸ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال در پایان آذرماه نگرانیها را در مورد بانک سرمایه بیشتر می کند.

 

کاهش دارائیها و حجم تسهیلات اعطایی نسبت به پایان سال ۹۸ نشان می دهد که بدون فوت وقت باید برای سرمایه ای ها فکر چاره کرد. اگر مجموع سپرده های بانک سرمایه که بیش از ۱۸۷.۱۳۴ میلیارد ریال می شود و ماهیت بدهی دارند را از مجموع بدهی های بانک  که بالغ بر ۴۵۵.۷۰۸ میلیارد ریال است کم کنیم به رقم ۲۶۸.۵۷۴ میلیارد ریال می رسیم که باز هم ۲.۰۳ برابر دارائیهای بانک است.

 

از این گذشته زیان انباشته بانک ۸۲ برابر سرمایه ثبت شده بانک است که همه این موارد حاکی از شرایط اورژانسی در بانک سرمایه است. با کامل تر شدن صورتهای مالی بارگذاری شده البته میتوان جزئیات دقیق تری از شرایط بانک را در اختیار قرار داد. ( سرمایه ثبت شده بانک ۴۰۰۰ میلیارد ریال می باشد )

 

بانک سرمایه نماد سمایه بورس

 

این بانک که با نماد سمایه در بازار پایه زرد فرابورس فعالیت می کند در مدت ۷۶ روز فعالیت در بازار بورس تنها ۷ روز تابلوی خود را مثبت می بیند. نماد سمایه از تاریخ ۲۰ مرداد سال جاری تا ۲۹ دی جمعا ۷۶ روز در بازار بورس فعال بود که ار این تعداد روز تنها ۷ روز در پایان روزهای معاملاتی تابلوی سبز رنگ را ثبت کرد و در سایر روزها اعداد قرمز رنگ مقابل این نماد نشستند.

چیزی که در مورد نماد سمایه قابل تأمل می باشد این است که ارزش بازار آن طی همین بازه زمانی بیش از ۲۸ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال کاهش پیدا کرده که باید دید این روند تا کی ادامه دار است؟

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار