بانک صنعت و معدن ۹۵ درصد دارائیهایش بدهی دارد

بانک صنعت و معدن همانطور که از اسمش پیداست از زیر مجموعه های وزارت صمت است که یکی از راهبردهایش ارتقای بهره وری بانکی است. اما باید دید که آیا این امکان به صورت بالفعل برایش وجود دارد؟ 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، مأموریت بانک صنعت و معدن آنطور که در پورتال بانک قابل مشاهده است تسهیل‌گری حرفه‌ای و اثربخشی در ارائه خدمات مالی بانکی و مشاوره‌ای به منظور تامین مالی طرح‌های بزرگ زیرساختی و بنگاه‌های کوچک متوسط و بزرگ و اولویت بخش خصوصی در راستای توسعه پایدار ذکر شده. یقیناً این موضوع نیازمند قدرت خوب نقدینگی و سودسازی مناسب یک مجموعه است زیرا مشارکت در طرحهای بزرگ پیش نیازهایی دارد که نمی توان بدون داشتن آنها قدمی در این باره برداشت. حسین مهری در حال حاضر مدیریت بانکی را برعهده دارد که ۴۱ سال از قدمت آن می گذرد.

بانک صنعت و معدن همانطور که از اسمش پیداست از زیر مجموعه های وزارت صمت است که یکی از راهبردهایش ارتقای بهره وری بانکی است. اما باید دید که آیا این امکان به صورت بالفعل برایش وجود دارد؟

کفایت سرمایه پائین و بدهی های بالا 

حسین مهری و یارانش در بانک صنعت و معدن ۱۲.۴۰۲ میلیارد ریال زیان انباشته را در پایان سال ۹۸ در کارنامه دارند. این بانک که در حال حاضر کفایت سرمایه بسیار نگران کننده ای دارد بیش از ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بدهی را برایش خودش می بند و در مقابل ارزش دارائیهایش به بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد که با این حساب رقم بدهی های آن ۹۵ درصد دارائیهایش است.

وضعیت نظام بانکی کشور مطلوب نیست اما انتظار می رود که بانکهای دولتی کشور یا بانکهایی که در زیر مجموعه های وزارتخانه ها قرار دارند با حرکت در مسیر مطلوب به وضعیت فعلی اقتصاد کمک کنند نه اینکه با کارنامه های اینچنینی به نگرانی ها دامن بزنند.

 

بیشتر بخوانید:

بانک ایران زمین به روزهای سخت نزدیکتر شد

موضوع عجیب هیئت مدیره مؤسسه اعتباری ملل + سند

پست بانک تردیدها را افزایش داد

تبلیغات ۱۸۲ میلیاردی بانک آینده با زیان ۱۳۲ هزار میلیاردی

بانکها با ترازنامه نامتعادل خود چه تبعاتی را برای مردم رقم می زنند؟

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار