بانک ایران زمین به روزهای سخت نزدیکتر شد

براساس جدیدترین آمار زیان هر سهم بانک ایران زمین از 3.092 ریال در شش ماهه 98 به 8.303 ریال در شش ماهه سال جاری رسیده که نشان از رشد 169 درصدی زیان هر سهم دارد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، براساس جدیدترین آمار زیان هر سهم بانک ایران زمین از ۳.۰۹۲ ریال در شش ماهه ۹۸ به ۸.۳۰۳ ریال در شش ماهه سال جاری رسیده که نشان از رشد ۱۶۹ درصدی زیان هر سهم دارد. این مسئله در کنار سود ۲۶۶ درصدی بانک ایران زمین درشش ماهه گذشته بازار سرمایه دارای ابهام است که چطور این امکان وجود خواهد داشت بانکی که از هر حیث در داده های بنیادی دارای ضعفهای عمده است موفق شود ۲۶۶ درصد در بازار سرمایه سودسازی کند در حالیکه سود واقعی آن نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۶۹ درصد کاهش داشته باشد. عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین زیان انباشته بانک را بیش از ۱۰۳ هزار میلیارد ریال می بیند که نسبت به پایان سال ۹۸ رشد ۴۷ درصدی را نشان می دهد.

نسبت قیمت به سودآوری منفی در بازار بورس همینطور EPS  منفی همگی از این واقعیت حکایت خواهد کرد که وضعیت ایران زمین اصلا جالب نیست و در این میان تعداد بالای سهامداران بانک و منافعشان باید حفظ شود. عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران روند بدهی و نسبتهای آن را با دارایی بانک اصلا جالب نمی بیند و زیان انباشته بانک با فاصله زیاد از سرمایه ثبت شده آن وجود دارد که همه اینها یک پیام واحد را مخابره می کنند و آن اینکه بانک ایران زمین به سمت روزهای سخت می رود. در صورتهای مالی شش ماهه بانک بیش از ۷۵۹ میلیارد تومان تسهیلات غیرجاری دیده می شود و هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک ۱.۰۳۱ میلیارد ریال در نظر گرفته شده.

آنچه که در حال حاضر در این بانک شاهد هستیم بوی بهبود ز احوال بانک نیست بلکه هشدارها را نسبت به قبل برای مدیران آن جدی کرده است. میزان زیان انباشته  نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۵۱ درصد رشد داشته که برای یکسال بسیار قابل تأمل است این مسئله نشان می دهد که بدون شک استراتژیهای زیادی در این بانک نیاز به تغییر جدی دارند و یا شاید با تغییر کادر مدیریتی کمی اوضاع سر و سامان پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید:

عملکرد ضعیف عبدالمجید پورسعید در بانک ایران زمین

از استنکاف از قانون تا ابهام در مورد هیئت مدیره پست بانک + سند

تبلیغات ۱۸۲ میلیاردی بانک آینده با زیان ۱۳۲ هزار میلیاردی

ابهاماتی در تصمیمات مجمع عمومی بیمه دانا

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار