بانک ملت بر فراز بانکهای خصوصی کشور در پایان سال ۱۴۰۲

بانک ملت با ثبت بیشترین میزان درآمد، تسیهلات پرداختی و تراز مالی بهترین نمایش بانکهای خصوصی کشور در طول سال گذشته را رقم زد تا ظرفیتهای شبکه بانکی را به منتقدین یادآوری کند.

به گزارش اختصاصی رصد روز، نوار موفقیتهای بانک ملت با کسب نتیجه ای متفاوت در شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲ توجه بسیاری از منتقدین و فعالان شبکه بانکی را به خود جلب کرد. روند حرکتی بانک ملت ازابتدای سال باعث شد تا در همه شاخص های تعیین کننده در طول سال در جایگاه نخست بانکهای خصوصی کشور بایستد و از این حیث رکوردی قابل ملاحظه را به نام خود ثبت کرد.

حضور مستمر و اثرگذار بانک ملت در حوزه مسئولیت های اجتماعی به همراه تلاش برای تحثث شعار سال به واسطه مشارکت های سرنوشت ساز در طرحهای ملی نشان داد که ظرفیتهای موجود در شبکه بانکی با حضور بانکهایی مانند ملت می تواند نتیجه ای دور از انتظار را رقم بزند.

نگاهی به ثمره نقش آفرینی بانک ملت در حوزه مسئولیت های اجتماعی حاکی از آن است که یکی از مهمترین ارکان اجرایی و خدمات رسانی مدیران بانک ملت در این حوزه تعریف شده که شاهد این ادعا را می توان در طرحهای جدید تسهیلاتی و میزان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه دانست.

در واقع باید گفت بخشی از طرحهای تسهیلاتی جدید بانک ملت تنها به دلیل افزایش خدمات رسانی به اقشار مختلف اقتصادی و بهره مندی آحاد مردم از خدمات تسهیلاتی آن است.

نمایش بی نظیر بانک ملت در پایان سال گذشته

بانک ملت با در نظر گرفتن جایگاه خوددر شبکه بانکی و نیر افزایش اعتماد مردم به نظام اقتصادی در طول سال گذشته با برنامه هایی متفاوت یکی از بهترین کارنامه های خود در سنوات اخیر را ثبت کرد. به عبارت دیگر دستاوردهای بانک ملت در سال گذشته نه تنها بهترین نمایش حضور این بانک در سالهای اخیر بود بلکه بهترین عملکرد بانکی کشور به حساب می آید.

کسب بیش از ۱۵۶ هزار میلیارد تومان درآمد در پایان اسفند ۱۴۰۲ بانک ملت را در رتبه نخست بانکهای کشور از این حیث قرار داد. بالاترین میزان پرداخت تسهیلات به ارزش ۱۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال بیشترین میزان تسهیلات پرداختی از سوی بانکهای خصوصی کشور بود که در این بانک محقق شد. بانک ملت همچنین با پرداخت بیش از ۱۰۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه رکورد پرداخت این تسهیلات در بین بانکهای خصوصی را از آن خود کرد.

در کنار کسب درآمدهای عملیاتی بانک ملت با رصد منظم و مستمر بازار اقدام به سرمایه گذاری در اوراق بدهی کرد و در پایان سال گذشته میزان سرمایه گذاریهای بانک ملت در این بخش به بیش از ۱۳۲ هزار و ۳۸۴ میلیارد ریال رسید. سایر نتایج از سرمایه گذاری ۸۶ هزار و ۶۵۶ میلیارد ریالی بانک ملت در بازار سهام می دهد که میزان سودآوری این سرمایه گذاریها در صورتهای ۱۲ ماهه انعکاس می یابد.

یکی از مهمترین نتایج بانک ملت را باید در میزان مانده سپرده های سرمایه گذاری این بانک در سال گذشته دانست. در سال ۱۴۰۲ میزان سپرده های سرمایه گذاری این بانک به بیش از ۲۶ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال رسید که مانده آن در پایان سال بیش از ۹۱۴ هزار میلیارد تومان بود که بیشترین میزان در بین بانکهای خصوصیست.

تراز بانک ملت که یکی از مهمترین پارامترهای ارزیابی توانمندی مالی بانکهاست در پایان اسفند سال گذشته بیش از ۷۴۵ هزار میلیارد ریال بود که بیشترین میزان تراز مالی در شبکه های خصوصی و دولتیست.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار