بایکوت رسانه ها به دستور وزیر نفت + سند

براساس سند رسیده به این پایگاه خبری وزیر نفت در 16 آذر سال گذشته به تمامی معاونان و مشاورانش دستور داد تا از مصاحبه با رسانه ها در خصوص آمار تولید نفت خام خودداری کنند.

به گزارش اختصاصی رصد روز، هرچند که مسئله شفافیت مورد تأکید همواره رهبر انقلاب است اما گویا برخی مدیران با افزودن برخی استثنائات و قوانین نانوشته سعیدر تفسیر دیگری از بیات رهبری دارند.

وزارت نفت یکی از مجموعه هاییست که گویا دائره المعارف خود را برترجمه و خوانش برخی از منویات دارد و در این خصوص اقدام به صدور بخشنامه و ابلاغیه نیز می کند.

مصاحبه نکنید

براساس سندی که به این پایگاه خبری رسیده جواد اوجی وزیر نفت در نامه ای در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۲ خطاب به معاون و مشاوران و مدیران کل و رؤسای واحدهای مستقل ستادی و سازمانهای تابعه اعلام می کند با توجه به حساسیت های مربوط به بازار نفت و تلاش برخی از رقبا جهت تحت فشار قرار دادن کشورمان به کاهش با عدم افزایش تولید نفت خام لطفاً از انتشار و اعلام رسمی آمار تولید نفت خام و مصاحبه با رسانه ها در این زمینه اکیداً خودداری فرمایید.

در خصوص این نامه جا دارد تا نکاتی با جواد اوجی در میان گذاشته شود؛

وزیر محترم نفت این آمار تولید و صادرات نیست که وزارتخانه متبوع شما را در عرصه های بین المللی تحت فشار می گذارد بلکه کمیت لنگ دیپلماسی و تعامل است که همیشه آسیب رسان خواهد بود.

رسانه های تخصصی کشور همیشه و هرجا دستگیر نظام تولید بوده و هستند و چنانچه براساس آمارهای رسمی قلم فرسایی کرده و  تحلیلی ارائه دهند با نگاه ویژه به شرایط کشورست.

انتشار چنین نامه هایی که از منظر اخلاق حرفه ای غیرقابل دفاع است حتی در بین حامیان عملکرد شما تشکیک ایجاد می نماید.

از شما به عنوان وزیر یکی از سه وزارتخانه مهم و استراتژیک کشور انتظار می رود بجای پاک کردن صورت مسئله به حل آن اقدام کنید.

از این پس هرگاه خواستید ابلاغ و دستورالعملی با چنین ماهیتی صادر کنید ابتدا تقویم وقایع را مرور کنید تا در روز ۱۶ آذر که مبنای آزاد اندیشی و دفاع از اصول در فضای دانشگاهی کشور و یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی ایران اسلامیست چنین افاضاتی از وزارتخانه تان به بیرون درز نکند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار