با زیان انباشته ایران خودرو می شود ۵۹ هزار و ۷۵۰ شغل ایجاد کرد

این گروه خودرویی در حال حاضر 20.517 پرسنل دارد و در پایان 6 ماهه 99 بیش از 18 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه تبلیغات کرده است اما با این حجم از زیان انباشته ایران خودرو چه کاری می شد انجام داد؟ 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، آبی پوشان جاده مخصوص با چند دهه فعالیت در بازار انحصاری خودرو که رقابتی را بر نمی تابد طی صورتهای مالی شش ماهه سال ۹۹ بیش از ۹۵ هزار میلیارد ریال زیان خالص را در کارنامه خود ثبت کرد و زیان انباشته این شرکت خودرویی نیز به ۲۳۹ هزار میلیارد ریال رسید. این در حالیست که بنا بود که اوضاع دیگری در این شرکت شاهد باشیم اما افزایش سطح زیاندهی این شرکت خودرویی نگرانی های زیادی را به وجود آورد. افزایش زیان انباشته ایران خودرو با افزایش قیمتها کمی عجیب به نظر می رسد اما اتفاقی که در بدنه ایران خودرو رخ داده در نهایت افزایش زیان انباشته ایران خود را رقم زده.

زیان انباشته آبی پوشان معادل ۲۵ درصد ارزش بازارشان است 

ارزش بازار این گروه خودرویی به بیش از ۹۵ هزار میلیارد طبق آخرین روز معاملاتی می رسد که با احتساب زیان انباشته این شرکت باید گفت معادل ۲۵ درصد ارزش خود زیان انباشته ثبت کرده اند. نماد خودرو طی سه ماه گذشته زیان ۵۰ درصدی را رقم زده و نسبت قیمت به سودآوری آن منفی ۹.۹۷ را نشان می دهد در کنار این موضوع ضریب نقدشوندگی آنها نیز به شدت کاهش پیدا کرده و به ۶۲.۰۸% رسیده که برای فعالان اصلا جالب توجه نیست.

این گروه خودرویی در حال حاضر ۲۰.۵۱۷ پرسنل دارد و در پایان ۶ ماهه ۹۹ بیش از ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه تبلیغات کرده است اما با این حجم از زیان انباشته ایران خودرو چه کاری می شد انجام داد؟

ایجاد ۵۹ هزار و ۷۵۰ شغل با زیان فعلی 

در وضعیت فعلی اقتصادی هزینه ایجاد یک شغل بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون خواهد بود که با احتساب زیان انباشته ۲۳۹ هزار میلیاردی آبی پوشان جاده مخصوص می شد برای ۵۹ هزار و ۷۵۰ نفر شغل ایجاد کرد که این میزان ۲.۹ برابر تعداد پرسنل فعلی ایران خودرو است. از این موضوع که گذر کنیم باید پرسید واقعا ثمره نگهداری بخشی از صنعت که در آن هربار شاهد وضعیت بدتری هستیم چیست؟

 

بیشتر بخوانید:

بدهی های ایران خودرو دیزل ۵۲.۰۰۰ میلیارد ریال بیشتر از دارائیهایش

عملکرد ضعیف ایران خودرو ریشه در ساختار مدیریتی دارد؟

مدیران چندشغله ایران خودرو تردیدهای پیش رو

اعلام زیان ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خودروسازان در نیم سال اول ۹۹

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار