بحران رضایتمندی در دیجی کالا / در بزرگترین فروشگاه آنلاین کشور چه خبر است؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پلتفرم دیجی کالا از سال ۸۵ فعالیت خود را در بستر وب آغاز کرد و در سال ۸۵ توسط برادران سعید و حمید محمدی را افتاد موضوعی که به گفته آنان پس از این‌که دوربینی را از خیابان جمهوری خریداری کردند متوجه شدند لنز دوربی...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، پلتفرم دیجی کالا از سال ۸۵ فعالیت خود را در بستر وب آغاز کرد و در سال ۸۵ توسط برادران سعید و حمید محمدی را افتاد موضوعی که به گفته آنان پس از این‌که دوربینی را از خیابان جمهوری خریداری کردند متوجه شدند لنز دوربین دست دوم و تعمیر شده است همین مسئله سبب اجرایی کردن ایده ای شد که فروشگاهی توسط آنان راه اندازی شود که اطلاعات درستی را به کاربران بدهد.
۱۵ سال بعد از آن روزها مشتریان دیجی کالا از اتفاقاتی می گویند که از آن می توان به بحران رضایتمندی در دیجی کالا تعبیر کرد.

بحران رضایتمندی در دیجی کالا

 

کامنتهای انتقادی برخی از مشترکین فروشگاه اینترنتی دیجی کالا انقدر عجیب به نظر می‌رسد که باید دید آیا این حجم از نارضایتی امری معمول و رایج برای بزرگترین بازارگاه و فروشگاه آنلاین در کشور و بزرگترین خرده فروشی های آنلاین در خاورمیانه است یا اینکه احساس بی رحمی بودن در این بازار سهام با افزایش اشتباهاتی شده که در آن کاربران از خدمات ارائه شده توسط این سایت فروشگاهی به شدت ناراضی و گلایه‌مند باشند؟

این سایت فروشگاهی که در حال حاضر دیجی استایل، فیدیبو، دیجی پی، دیجی نکست، دیجی کلاب، دیجی پلاس، سوپرمارکت آنلاین، کمدا، پیندو و دیجی اکسپرس را به عنوان زیرمجموعه های خود می بیند طبق آخرین آمار در خرداد ۱۴۰۰ دارای ۸۲۰۰ کارمند است که طبیعتاً دارا بودن این تعداد از منابع انسانی افزایش کیفیت را در ارائه خدمات امری اجتناب ناپذیر می کند اما افول دیجی کالا به زعم مشترکین آن بعد از یک دهه و نیم فعالیت مسئله ای است که باید در مورد آن کند و کاو کرد خصوصاً اینکه این سایت فروشگاهی توسط پول خریداران اداره می شود و این مسئله کافی است تا مدیران آن کسب رضایت حداکثری خریداران را نصب العین قرار دهند.

سال ۹۳ تحولی مهم در این سایت فروشگاهی ایجاد شد و ان فروش دیجیتال کالا بود که تا پیش از آن فروش کالای دیجیتال در آن انجام می گرفت اما باید دید که این تحولات با ظرفیت بالفعل منابع انسانی آن انطباق داشت؟

در چند وقت اخیر انتقادات از دیجی کالا زیاد بوده اما مهمترین آنها را می توان به گران فروشی، فروش کالاهای مرجوعی، کیفیت پایین محصولات، عدم شفاف‌سازی در خصوص نصب و راه‌اندازی برخی محصولات، رفتار بد پرسنل با مشترکین، ارسال اشتباهی سفارشات به دفعات زیاد و بازگرداندن پول سفارش کنسل شده به صورت اقساط و مواردی از این دست است.

البته در این بین کاربران نیز وجود دارند که اگر آنچه می‌گویند واقعیت داشته باشد باید وا اسفا به برندی گفت که این همه سال برای اعتبار پیدا کردن زمان صرف کرد.
کاربر می گوید من از این فروشگاه برای مادرم طلا هدیه گرفتم جدا از اینکه تصویر محصول به خود محصول متفاوت بود وقتی این محصول را با ترازوی طلا وصل کردیم اصلاً وزنی که گفته بودند نبود.

بحران رضایتمندی در دیجی کالا

پاسخ ادمین صفحه مجازی دیجی کالا به یکی از کاربران به صورت تلویحی اشتباهات صورت گرفته را تایید می کند و در آن ارسال ۶۰۰ هزار کلاه در روز را بهانه ای جهت عدم امکان بررسی دقیق کالاها عنوان کرده است.

بحران رضایتمندی در دیجی کالا

با این وضعیت باید دید که مدیران دیجیکالا توضیحی در خصوص این سد از احتمال دارد و آیا بناست این اشتباهات ادامه داشته باشد منتظر پاسخ مستدل و روشن سایت فروشگاهی دیجی کالا در خصوص موارد مطرح شده هستیم.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط