بحران کرونا در گیلان / مقصر اصلی شیوع موج چهارم کرونا در گیلان کیست؟

با افزایش شیوع کرونا در گیلان و قرمز و نارنجی شدن شهرهای استان یکی پس از دیگری به نظر می‌رسد بحرانی استان را فرا خواهد گرفت که لازم هست مراقبت‌ها و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش رصد روز، طبق آخرین اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۵۴۰ نفر از هم‌وطنان ما در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

دکتر رخ‌شاد، مدیر گروه بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته ۱۵۶ نفر از بیماران استان طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌ها بستری‌شده‌اند.

به گفته وی، طی ۱۲ ماه اخیر، خیز بیماری کرونا در گیلان بی‌سابقه بوده است. دکتر رخ‌شاد گفته ۸۹ بیمار مبتلابه کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حالشان وخیم است.

به نظر می‌رسد گیلان نیز همان‌گونه که وزیر بهداشت گفته بود، وارد موج چهارم بیماری کرونا شده است.

در حال حاضر سه شهرستان رودسر، رودبار و لنگرود قرمز هستند و شهرستان‌های رشت، فومن، آستارا و لاهیجان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

با تغییر وضعیت رنگ شهرستان‌های گیلان، محدودیت‌های ترافیکی نیز برگشته  و پلیس‌راه گیلان از سرگیری مجدد محدودیت تردد در شهرهای قرمز و نارنجی خبر داده که بر این اساس ورود به شهرهای قرمز یک‌میلیون تومان و ورود به شهرستان‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه را در پی‌ دارد.

مردم در گفت‌‌‌وگو با خبرنگاران عمده دلیل تغییر رنگ و وخامت حال گیلان را برداشتن محدودیت‌ها از سوی دولت و عادی شدن تردد توسط شهروندان می‌دانند.

شهروندان می‌گویند دولت مقصر اصلی ایجاد موج چهارم کرونا در کشور و به‌ویژه در استان گیلان است، گیلانیان معتقدند این استان، منطقه‌ای گردشگری بوده و بدون شک دولت متصور بود که مسافران و گردشگران به آن سرازیر می‌شوند و شیوع بیماری در آن بحرانی خواهد شد.

اکنون شمار بستری و وخامت حال بیماران مبتلابه کرونا در استان افزایش پیداکرده و طبیعتاً شمار فوتی‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان اصلی‌ترین و محوری‌ترین راهکار برای مدیریت و مقابله با بیماری کرونا است و انتظار می‌رود مردم با خود مراقبتی سلامتی را برای خود و جامعه‌شان به ارمغان بیاورند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط