بدرقه هیئت مدیره تأمین آتیه درخشان نوین یا تمکین به قانون ؟ / نهادهای نظارتی این فاجعه را بررسی کنند

به گزارش اختصاصی رصد روز ، تغییر در ترکیب هیئت مدیره شرکت تأمین آتیه درخشان نوین از شرکتهای زیرمجموعه بانک اقتصاد نوین طی چندوقت اخیر و عدم ثبت تغییرات صورت گرفته در روزنامه رسمی مرور اتفاقات رخ داده در این شرکت را اجتناب ناپذیر می کند. ت...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، تغییر در ترکیب هیئت مدیره شرکت تأمین آتیه درخشان نوین از شرکتهای زیرمجموعه بانک اقتصاد نوین طی چندوقت اخیر و عدم ثبت تغییرات صورت گرفته در روزنامه رسمی مرور اتفاقات رخ داده در این شرکت را اجتناب ناپذیر می کند. ترکیب جدید هیئت مدیره این شرکت را علی بدرقه (رئیس هیئت مدیره)، حسین شهابی (نائب رئیس هیئت مدیره) و محمدبختیار نصرآبادی(مدیرعامل و عضو هیئت مدیره) تشکیل میدهند.

کج دهنی به قانون در روز روشن

 

در اردیبهشت سال جاری در نامه‌ای به شماره ۱۲۲/۸۱۸۹۰ اداره بازرسی نهادهای مالی خدمات دهنده، سرمایه‌گذاری و هلدینگ در نامه‌ای به مدیریت وقت شرکت تأمین آتیه درخشان نوین با توجه به بررسی های به عمل آمده از وضعیت و صورتهای مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ١٣٩٨ شرکت محترم و همچنین شکایت واصله از برخی سهامداران مواردی را به شرح زیر به اطلاع می رساند؛

 

١. مدیریت نظارت بر نهادهای مالی طی نامه شماره ۱۲۲/۶۷۰۶۳ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ شمولیت ثبت نزد سازمان به عنوان نهاد مالی را به آن شرکت اعلام نموده است همچنین مطابق بند ۷ گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت و بند ث ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور، با توجه به اینکه موضوع فعالیت شرکت مذکور سرمایه گذاری در سهام می باشد لذا مشمول ثبت به عنوان نهاد مالی نزد سازمان می باشد مقتضی است ضمن اقدام عاجل در این خصوص توضیحات خود به همراه مدارک و مستندات مثبته را به این اداره ارائه نمایید.

 

۲.مطابق بند ث ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور تایید صلاحیت حرفه ای مدیران نهادهای مالی بر اساس دستورالعملی است که به تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار می رسد به استناد ماده ۶ دستورالعمل صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی، صلاحیت حرفه‌ای هر یک از اشخاص حقیقی داوطلب باید قبل از انتصاب و قبولی سمت های عضویت در هیأت مدیره یا مدیرعاملی در هر یک از نهادهای مالی مطابق این دستورالعمل به تایید سازمان برسد بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد تایید صلاحیت حرفه ای هیچ یک از اعضای حقیقی هیئت مدیره شرکت به تایید سازمان نرسیده است مقتضی است ضمن انجام اقدام عاجل در این خصوص توضیحات خود را به همراه هرگونه مدارک و مستندات مثبت به این اداره اعلام نمایید.

مدیران وقت این شرکت و بانک اقتصاد نوین که این شرکت از شرکتهای زیرمجموعه آن می باشد نسبت به صراحت این نامه واکنشی نشان ندادند و هنوز این شرکت به عنوان نهاد مالی نزد سازمان بورس ثبت نشده است.

تصویر آخرین تغییرات این شرکت در روزنامه رسمی 

این مسئله موجب شد تا تغییرات صورت گرفته در این شرکت در ثبت شرکتها و روزنامه رسمی منتشر نشود. لازم به ذکر است علی بدرقه در حال حاضر مدیر منابع انسانی بانک اقتصاد نوین نوین است و حسین شهابی نائب رئیس هیئت مدیره تأمین آتیه درخشان نوین نیز مدیر حقوقی بانک می باشد که البته جای تردید زیادی باقی است که جرا اشراف حسین شهابی بر چالش قانونی مانع از پذیرش این مسئولیت نشد و آیا در چنین شرایطی این اعضا قادر خواهند بود که اسناد تعهدآور را امضا کنند یا خیر؟

هیئت مدیره تأمین آتیه درخشان نوین

ماده ۳۶ (ث) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه

 

اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل تمامی اشخاص حقوقی که تحت یکی از عناوین نهادهای مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و یا قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید تاکنون تشکیل شده‌اند و نزد مرجع ثبت شرکت ها در سراسر کشور به ثبت رسیده‌اند و نیز آن دسته از اشخاص حقوقی که موضوع فعالیت اصلی آنها نهاد مالی است موظفند نهاد مالی تحت مدیریت خود را نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت برسانند خودداری از ثبت نهاد مالی تخلف محسوب می‌شود و فعالیت مدیران آنها مشمول بند ۱ ماده ۴۹ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران است

 

بند ١ ماده ۴٩ قانون بازار اوراق بهادار

 

هر شخصی که بدون رعایت مقررات این قانون تحت هر عنوان به فعالیت های از قبیل کارگزاری، کارگزار، معامله گری و یا بازارگردانی که مستلزم اخذ مجوز است مبادرت نماید یا خود را تحت هر یک از عناوین مزبور معرفی کند به حبس تعزیری از یک تا شش ماه یا جزای نقدی معادل یک سال سه برابر سود به دست آمده یا زیان متحمل نشده یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

چالش مدرک تحصیلی رئیس هیئت مدیره تأمین آتیه درخشان نوین

 

یکی از مواردی که در تعیین صلاحیت افراد مورد بررسی قرار خواهد گرفت مدرک تحصیلی آنان است که با توجه به مدرک تحصیلی علی بدرقه که دارای دکترای کشاورزی است این مسئله می تواند یک چالش اصلی باشد.

صراحت قانون در این باره آنقدر زیاد است که نمی توان گفت مدیران تصمیم گیر در بانک اقتصاد نوین و تأمین آتیه درخشان نوین آن را درک نکرده باشند یا استنباط دیگری از آن داشته اند قدر مسلم این شرکت با چنین عملکردی به صورت محسوس روبروی قانون ایستادگی میکند که این کار مصداق واقعی تخلف است.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط