بدون ثبت نام در سامانه سماح بلیت اربعین فروخته نمی شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: طبق پیگیری ها از وزارت امور خارجه اخذ ویزا برای سفر اربعین توسط تمامی زائران الزامی است.

به گزارش رصد روز، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: طبق پیگیری ها از وزارت امور خارجه اخذ ویزا برای سفر اربعین توسط تمامی زائران الزامی است.

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی  با بیان اینکه به جهت ایجاد انسجام و هماهنگی بین ارگان‌ها برای سفر اربعین مقرر شده تمامی زائران در سامانه سماح ثبت نام کنند و همواره بر این موضوع در تمامی جلسات تاکید شد، ادامه داد: سازمان هواپیمایی به تمامی شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی عراقی اعلام کرده است که هیچ مسافری خارج از لیست سامانه سماح نمی‌تواند در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر بلیت تهیه کند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه علاوه بر الزام ثبت نام در سامانه سماح تمامی زائران باید حتما بحث تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز و مدرک تزریق دو دوز واکسن را داشته باشند، افزود: البته افرادی که کمتر از ۷۲ ساعت در عراق اقامت دارند نیازی به تست پی سی آر منفی مجدد ندارند و با همین تست می‌توانند در صورتی که کمتر از ۷۲ ساعت اقامت داشته باشند به ایران بازگردند.

ذیبخش همچنین درباره تامین ناوگان برای جا به جایی مسافران اربعین هم گفت: سازمان هواپیمایی هیچ مشکلی در خصوص جا به جایی زائران ندارد و برای این ۶۰ هزار زائر تمهیدات لازم در سازمان هواپیمایی صورت گرفته است.

او یاد آور شد: امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته زائران را با کمترین مشکل بتوانیم جا به جا کنیم و بابت تامین بلیت هم مشکلی در این خصوص وجود ندارد و هماهنگی لازم برای این بازه صورت گرفته و پیگیری سازمان هواپیمایی برای اجرای تمامی اقدامات به نحو احسن وجود دارد.

ذیبخش با بیان اینکه تمام تلاشمان را به کار گرفته ایم که مسافران اربعین با قیمت مناسب بتوانند جابه جا شوند، افزود: مبنای ما برای قیمت بلیت ۵ میلیون تومانی برای ۳۰ هزار زائر بود، همکاران در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی در مورد قیمت بلیت هستند تا زائران عتبات عالیات بتوانند با قیمت مناسب به این سفر معنوی بروند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی در مورد ویزا هم گفت: در مورد لغو رواید سازمان هواپیمایی طبق پیگیری‌هایی که وزارت امور خارجه انجام داده است مشخص شد که این لغو روادید برای سفر اربعین نیست و مسافرانی که در سامانه سماح ثبت نام می کنند باید حتما روادید داشته باشند.

ذیبخش در پایان گفت: سازمان هواپیمایی هیچ مشکلی از نظر کمبود ناوگان برای پروازهای اربعین ندارد و برای انجام سفر ۶۰ هزار زائر و مسافر هوایی، تمهیدات لازم اندیشیده شده است و زائران به راحتی می‌توانند با هماهنگی‌های انجام شده سفر خود را انجام دهند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار