بررسی عملکرد بانک تجارت در تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در نیمه نخست ۱۴۰۱

بانک تجارت در نیمه نخست سال جاری موفق به پرداخت ۴۶ هزار و ۶۳۸ فقره تسهیلات فرزندآوری شد. این بانک طی شش ماه ۱۴۰۱ بیش از ۹۱ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۷۶ هزار و ۲۴۱ متقاضی اعطا کرد.  به گزارش اختصاصی رصد روز، تسهیل شرایط ازد...

بانک تجارت در نیمه نخست سال جاری موفق به پرداخت ۴۶ هزار و ۶۳۸ فقره تسهیلات فرزندآوری شد. این بانک طی شش ماه ۱۴۰۱ بیش از ۹۱ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به ۷۶ هزار و ۲۴۱ متقاضی اعطا کرد. 

به گزارش اختصاصی رصد روز، تسهیل شرایط ازدواج و کمک به توسعه کانون خانواده مرکز توجه برنامه بودجه سال ۱۴۰۱ با کمک دستگاهها و بخشهای مختلف است. چالش های پیش روی پیری جمعیت و یا تک فرزندی بسیاری از خانواده ها اتخاذ سیاست های جدیدی را می طلبید که در آن حداقل زمینه برای مرتفع کردن این موضوع پیش بینی شده باشد.

بر اساس “تبصره ۱۶ بند الف” تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای سال ۱۴۰۱ به میزان ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای هریک اززوجین تعیین و در دهم فرودین سال جاری نیز به همه بانکها ابلاغ شد. براساس این بخشنامه و به منظور حمایت از خانواده محدودیت سنی ۵۰ سال برای دریافت تسهیلات ازدواج مدنظرست. همچنین به منظور تشویق جوانان به امر ازدواج مشوق هایی برای زوج ۲۵ و زوجه ۲۳ سال در نظر گرفته و به موجب آن مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج آنان اضافه خواهد شد.

همچنین براساس جدیدترین دستورالعمل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تمام زوجهایی که تاریخ عقد آنان از ابتدای فروردین سال ۹۷ باشد و تاکنون موفق به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نشده باشند می توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

همچنین در راستای اجرای ماده ۱۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظف شدند از محل منابع پس انداز و جاری قرض الحسنه شبکه بانکی اقدام به ارائه تسهیلات فرزندآوری نمایند. این تسهیلات که بدون الزام به سپرده گذاری و با شش ماه دوره تنفس همراه است به شرح ذیل پرداخت می شود؛

  • فرزند اول مبلغ ۲۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۳ سال (۳۶ ماه)
  • فرزند دوم مبلغ ۴۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۴ سال (۴۸ ماه)
  • فرزند سوم مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۵ سال (۶۰ ماه)
  • فرزند چهارم مبلغ ۸۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۶ سال (۷۲ ماه)
  • فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۷ سال (۸۴ ماه)

لازم به ذکرست این تسهیلات به افراد ساکن مناطقی پرداخت می شود که نرخ باروری شهرستان مورد نظر بیش از ۲.۵ درصد نباشد.

عملکرد بانک تجارت در تسهیلات فرزندآوری و ازدواج

 

کارنامه بانک تجارت در نیمه نخست سال در خصوص تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تسهیلات فرزندآوری قابل توجه است. این بانک در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور، ۷۶ هزار و ۲۴۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد که با توجه به ارزش ریالی این تسهیلات در سال جاری رقم ریالی آن معادل ۹۱ هزار و ۴۸۹ میلیارد ریال است.

بانک تجارت همچنین در شهریور ماه سال جاری ۱۸ هزار و ۹۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۱۵ هزار و ۷۶۱ متقاضی وام ازدواج تسهیلات پرداخت کرد.

همچنین تعداد افراد در نوبت تسهیلات ازدواج در بانک تجارت طی یکماهه شهریور ۳ هزار و ۲۹۴ فقره نشان میدهد.

بانک تجارت همچنین در راستان حمایت از خانوده و جلوگیری از پیری جمعیت از ابتدای سال تا کنون ۷۶ هزار و ۲۴۱ مورد تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرد. همچنین تعداد تسهیلات فرزندآوری بانک تجارت طی یکماهه شهریور ۴۳۴ فقره بود.

گفتنیست تعداد افراد در نوبت دریافت تسهیلات فرزندآوری در بانک تجارت ۱۵ هزار و ۷۶۰ نفرست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار