رشد ۲۳۰ درصد درآمد تسهیلات اعطایی بانک تجارت از ابتدای سال

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]افزایش سرمایه در گردش از طریق فعالیتهای عملیاتی و غیرعملیاتی شبکه بانکی دو نتیجه متفاوت را حاصل می کند زیرا بخشی از درآمدهای غیرعملیات...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]افزایش سرمایه در گردش از طریق فعالیتهای عملیاتی و غیرعملیاتی شبکه بانکی دو نتیجه متفاوت را حاصل می کند زیرا بخشی از درآمدهای غیرعملیات بانک تکرار ناپذیرند و از طرفی اتکای زیاد شبکه بانکی به این نوع درآمدها تمرکز را از فعالیتهای مرتبط با شرح وظایف آنان کاهش داده و امکان ریسک مالی را بالا می برد. [/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، افزایش قیمتها در بخشهای مختلف امکان ایجاد درآمدهای فرعی نظام بانکی را بیش از گذشته میسر کرده اما وظیفه اصلی بانکها بانکداری و مهمترین بخش درآمدهای شبکه بانکی نیز درآمدهای عملیاتی است. درآمدهایی که از طریق اعطای تسهیلات، کارمزد و با تکیه بر فعالیتهای اصلی بانک حاصل می شود.

هرچند که با توجه به وضعیت موجود در شبکه بانکی امکان درآمدزایی تنها از راههایی که گفته شد وجود ندارد اما با این همه کم و کیف درآمدهای عملیاتی بانکها ریل گذاری مدیریت منابع مالی را نشان میدهد و می توان گفت هرچه درآمدهای عملیاتی یک بانک کم و درآمدهای غیرعملیاتی آن بیشتر باشد فاصله بانکها از بانکداری بیشتر است.

بررسی ها نشان می دهد بانک تجارت که از دوسال قبل در مسیر دستیابی به سود در حرکت است در سال جدید وضعیتی مطلوبی را نشان میدهد. نگاهی به وضعیت درآمد تسهیلات اعطایی بانک تجارت از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ۱۴۰۱ مشخص می کند که سود شناسایی شده بانک از محل اعطای تسهیلات از ۳۳ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال در فروردین ۱۴۰۱ به ۱۰۹ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال خردادماه افزایش پیدا کرده و صعود ۲۳۰ درصدی در این مورد حکایت از شرایط مطلوب درآمدهای عملیاتی بانک تجارت می دهد.

گفتنی است این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز رشد ۳۲ درصد را ثبت کرد. درآمد تسهیلات اعطایی بانک تجارت در سه ماهه سال قبل ۸۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار