برگزاری مجمع عمومی سالیانه سرمایه‌گذاری غدیر با حضور ۸۰ درصد سهامداران

مجمع عمومی سالیانه سرمایه گذاری غدیر منتهی به سال مالی آذر 1399 با حضور 80درصد سهامداران این هلدینگ برگزار شد.

به گزارش رصد روز، مجمع عمومی سالیانه سرمایه گذاری غدیر  منتهی به سال مالی آذر ۱۳۹۹ با حضور ۸۰درصد سهامداران این هلدینگ برگزار شد. در ابتدای مجمع  مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر گزارشی از عملکرد این شرکت ارائه کرد.

سید امیرعباس حسینی گفت: این شرکت، شرکتی چند رشته‌ای هست که رشته‌های مختلفی در کشور را شامل می‌شود و تقریبا در سراسر ایران کارخانه صنعتی یا پروژه عمرانی دارد. شرکت سرمایه گذاری غدیر با تکیه بر نیروی انسانی متخصص، جذاب ترین فرصت های موجود در بازارهای اولیه و ثانویه داخلی و بین المللی را شناسایی نموده و با سرمایه گذاری در آنها از طریق هلدینگ های مبتنی بر دانش و فناوری، تلاش می نماید تا انتظارات تمامی ذینفعان به ویژه سهامداران را برآورده سازد. براین اساس افق شرکت برای سال ۱۴۰۲اینگونه تدوین شده است.

شرکت سرمایه گذاری غدیر در افق سال ۱۴۰۲، شرکتی است:غنی از ارزش برای ذینفعان به ویژه سهامداران؛ دانش محور و متخصص؛ یادگیرنده و منعطف؛ دوستدار محیط زیست و اجتماع؛  یادگیری از تجربیات گذشته و دانش روز؛ راهبر، هدایت کننده و ارزش آفرین برای تمامی بخش های زیرمجموعه.در این مدت با بررسی عملکرد شرکت های زیر مجموعه و شناسایی شرکت های زیان ده کم بازده تصمیم به ادغام یا انحلال ۲۴ شرکت گرفته شد.همچنین مقرر شد غدیر از حوزه هایی که مربوط به کار آن نیست خارج شود.

وی افزود: ۵۶ درصد ارزش سرمایه گذاری غدیر در شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان است. ۱۶درصد در پتروشیمی پارس و نزدیک ۲۴ درصد بر اساس ارزش روز شرکت های بورسی مربوط به صنایع و معادن است.۸۴ درصد ظرفیت تولید اوره و ۲۲ درصد ظرفیت پالایش نفت خام کشور در شرکتهای تابعه این هلدینگ قرار دارد. شرکت سرمایه‌گذاری غدیر مالکیت حدود ۶۸ درصد سهام این شرکت را که آخرین سرمایه ثبتی آن ۴۰،۵۰۰ میلیارد ریال است، دارا می باشد. شرکت سیمان هلدینگ غدیر یکی از ۳ مجموعه بزرگ تولید سیمان در کشور است و سهم عمده ای در تولید سیمان در کشور دارد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در خصوص عملکرد این شرکت در بورس گفت: سهام غدیر در بورس متناسب با رفتار بازار و عملکرد سهامداران دچار تغییراتی شد. ارزش این شرکت در بورس در حال حاضر ۹۳هزار میلیارد تومان است و به عنوان دومین شرکت ارزشمند در شرکت‌های چند رشته‌ای شناخته می‌شود.در مقایسه سرمایه ثبتی شرکت غدیر در رده پانزدهم قرار دارد.

اما عملکرد شرکت غدیر نسبت به شاخص بورس عملکرد بهتری داشت.

حسینی خاطر نشان کرد سود خالص شرکت در سال منتهی به ۳۰ آذر ۹۹ به ۱۱۰هزار میلیارد تومان رسید.براین اساس نرخ بازدهی شرکت نسبت به سال ۹۸ رشد داشت هرچند رشد قابل توجهی نبود.قیمت سهام در پایان این سال مالی ۱۲۹۷بود.  غدیر رتبه اول بهره برداری از تولید را در میان شرکت‌‌های چند رشته‌ای به دست آورد. در میان ۵۰۰شرکت برتر کشور رتبه سوم را با رشد ۷۱ درصدی به دست آورد.

وی همچنین از عرضه اولیه یکی از زیر مجموعه های این شرکت در بورس خبرداد. در سال جاری ،۶ پروژه به بهره برداری رسید و ۴۴پروژه هم در حال حاضر در غدیر در حال اجرا هست.ارزش دلاری این پروژه‌ها حدود ۲۰میلیارد دلار هست.

گفتنی است که در انتهای مجمع  مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر پیشنهاد سود هر سهم  ۷۰تومان را برای سال۱۴۰۰ارائه داد و گفت:سود این سهم در سال ۹۹، ۴۹ تومان بود که بارشد ۴۰درصدی به ۷۰ تومان رسید اما مجمع این مبلغ را نپذیرفت و مجمع قیمت هرسهم را برای سال ۱۴۰۰،به ازای هر سهم ۸۰تومان تصویب کرد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

ایلنا

مطالب مرتبط