بهره برداری از واحد های تولید گلخانه ای لیموترش قائم شهر با تسهیلات ۳۰۰ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون

۷۲واحد گلخانه‌ای تولید لیمو ترش در ۴۳روستای شهرستان قائم شهر با تسهیلات 300 میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون به بهره برداری رسید.

به گزارش رصد روز، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری توجه به اقتصاد روستا‌ها را از سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: با اختصاص بودجه ۲۰ درصدی از تبصره ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه کشور حمایت عملی دولت از تولید و اشتعال در روستا‌ها اعلام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در حاشیه مراسم افتتاح گفت: با همراهی سرمایه گذار و اعطای تسهیلات از سوی بانک‌های عامل، برای ساخت و تکمیل این طرح ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این ۷۲ گلخانه لیموترش برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شد.
استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود هفت میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.
برای بهره برداری همزمان ۷۲ واحد گلخانه‌ای تولید لیمو ترش قائم شهر که در روستای خرماکلا این شهرستان برگزارشد بانک توسعه تعاون ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بهره برداران روستایی اعطا کرده است.
در روستای خرماکلا که روستای گلخانه‌ای تولید لیمو ترش کشور شناخته شده تاکنون بیش از ۲۰۰ واحد گلخانه‌ای احداث و بهره برداری شده است.
معرفی شدگان به بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۱۰۰ نفر یا واحد و مبلغ تسهیلات به هر واحد ۴میلیارد ریال از سوی شعبه های مرکزی و میدان امام قائمشهر پرداخت شد. گفتنی است طرحهای تعاونی مذکور با حضور امیرحسین مدنی ، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ،سید محمود حسینی پور،استاندار مازندران، مرادیان نماینده مردم قائمشهر،جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی، محمد شیخ حسینی ، سرپرست بانک توسعه تعاون و رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ، سعید معادی معاون مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی، سید حسن حسینی مطلق سرپرست دفتر مرکزی حراست ، همت عنایتی مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران، صیاد رحمانپور سرپرست مدیریت امور استانها و شعب و رئوف احمدی مدیر شعب استان مازندران افتتاح و بهره برداری شد.
محمد شیخ حسینی ، سرپرست بانک توسعه تعاون که برای افتتاح طرح های روستایی تامین مالی شده از سوی بانک توسعه تعاون به مازندران سفر کرده بود از شعب میدان امام قائمشهر و امیر مازندرانی ساری بازدید و با همکاران گفت و گو کرد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط