بیشترین افزایش و کاهش سود واقعی برای کدام نمادهای بورسی است؟

بررسی میزان رشد و نزول شرکتهای مختلف در 6 ماهه سال 99 آمار جالبی را روایت می کند. که جدا از آمارهای منتشر شده در صورتهای مالی می تواند برای ادامه حرکت با یک سهم یا فروش آن مورد اهمیت برای فعالان بازار سرمایه باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بررسی سود واقعی شرکتها این امکان را فراهم می کند تا در یک نگاه کلی عملکرد اجرایی و تولیدی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. به عبارت دیگر سود واقعی شرکتها همیشه مؤید این موضوع برای سهامداران است که آیا شرکت برای توزیع سود نقدی بین آنها شرایط لازم را دارد یا خیر. به بیان ساده تر وقتی شرکتی به سود در صورتهای مالی نرسد نمی تواند بین سهامداران سودی تقسیم کند این سود واقعی که بخشی از EPS  شرکت است همیشه فکتور مهمی برای تحلیلگران بنیادیست موضوعی که تکنیکالیستها خیلی به آن علاقه ای ندارند. بررسی میزان رشد و نزول شرکتهای مختلف در ۶ ماهه سال ۹۹ آمار جالبی را روایت می کند. که جدا از آمارهای منتشر شده در صورتهای مالی می تواند برای ادامه حرکت با یک سهم یا فروش آن مورد اهمیت برای فعالان بازار سرمایه باشد.

 

کدام نمادها بیشترین کاهش سود واقعی را نسبت به دوره قبل داشتند؟ 

 

بیمه میهن در صدر این فهرست قرار دارد زیرا در ۶ ماهه سال جدید ۱۳۴ ریال به ازای هر سهم زیان محقق کرده در حالیکه در شش ماهه سال ۹۸ به ازاری هر سهم ۱۰ ریال سود محقق کرده بود که کاهش ۱۴۴۰ درصدی را نشان می دهد.

خمحرکه نیز سود واقعی خود را نسبت به دور قبل ۱۲۷۳ درصد کمتر می بیند این نماد بورسی در ۶ ماهه ۹۹ به ازای هر سهم ۵۹۸ ریال زیان محقق کرد.

وشمال دیگر نمادیست که این مسئله را نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۹۲ درصد کمتر می بیند. این شرکت سرمایه گذاری سال قبل به ازای هر سهم ۱۳ ریال زیان را ثبت کرده بود و در ۶ ماهه سال جدید نیز ۱۰۳ ریال زیان را به ازای هر سهم ثبت کرد.

خودرو اما در ۶ ماهه سال جاری با در ازای هر سهم ۲۵.۳۴۳ ریال زیان را خلق کرد که این میزان در سال گذشته ۳۴۴۱ ریال بود که کاهش ۶۳۷ درصدی را نشان می دهد.

 

کدام نمادها بیشترین رشد سود واقعی را نسبت به دوره قبل داشتند؟ 

 

در این بررسی نماد وپاسار در صدر قرار می گیرد که با ۱.۰۷۰.۹۳۳ درصد رشد نسبت به ۱۲ ماهه ۹۸ شگفتی آفرید این نماد در این دوره جاری به ازای هر سهم ۳۲.۱۳۱ درصد سود به وجود آورد که نسبت به دوره قبل که ۳ ریال بود رشد چشمگیری را نشان می دهد.

سخوز ۳۱.۴۷۵ درصد رشد را نشان می دهد. کاما ۲۶.۳۱۱ درصد افزایش سود واقعی را ثبت کرد. خگستر با ۲۵.۵۶۲ درصد رشد در جایگاه بعدی قرار می گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

مصوبه واگذاری سهام دولت در صندوق ETF ابلاغ شد

ورود احتمالی قوه قضاییه به سهام عدالت / لغو سفارش فروش سهام عدالت فعال شد؟

ابهام جدی در شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار