بیمه رازی و معمای هفته بد و پرابهام در بازار سرمایه / بازیگران حقوقی به هدف خود می رسند؟

شرکت بیمه رازی که با نماد ورازی در بازار پایه زرد فرابورس فعالیت می کند در هفته ای که گذشت 25.73 درصد ریزش داشت که برای سهامداران خرد اصلا موضوع جالبی نیست.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شرکت بیمه رازی در هفته ای که گذشت نوسانات شدیدی را پشت سر گذاشت و در گروه بیمه ای ضعیفترین عملکرد هفته گذشته را به نام خود ثبت کرد. شرکت بیمه رازی که با نماد ورازی در بازار پایه زرد فرابورس فعالیت می کند در هفته ای که گذشت ۲۵.۷۳ درصد ریزش داشت که برای سهامداران خرد اصلا موضوع جالبی نیست.

 

قیمت پایانی نماد ورازی در روز شنبه ۲۰/۱۱/۹۹ به  ۱۱.۴۸۱ ریال رسیده بود که در پایان روز شنبه ۲۷/۱۱/۹۹ به ۹.۲۸۰ ریال رسید. بیشترین میزان ریزش قیمتی این سهم نیز در روز شنبه هفته قبل رقم خورد که درصد پایانی آن منفی ۴.۹ درصد بود. بیمه رازی که شرکت بازرگانی همراه عرشیا پارسیان را به عنوان بزرگترین سهامدار خود می بیند در عین حال از آن هیچ واکنشی را دریافت نکرد تا روند ریزشی همچنان ادامه داشته باشد.

 

نکته قابل توجه در مورد رفتار بازیگران حقوقی این سهم مربوط به همزمانی خرید آنها می شود. آنطور که از داده های سایت tsetmc.com سهامداران حقوقی این سهم در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۴/۱۱/۹۹ حجم قابل توجهی خرید داشتند که جزئیات آن به این شرح است؛

شرکت توسعه صدر مدائن ۱۹۴ میلیون

پیشگامان توسعه تجارت البرز ۱۵۰ میلیون

شرکت باغ شهر گستر ایرانیان  ۵۰ میلیون

شرکت مبین سازه سازه بتن ۳۶ میلیون

شرکت زینت تجارت آریا ۲۶ میلیون

شرکت پیشگامان تجارت آرکا ۲۴ میلیون

 

نکته قابل توجه درباره سهامداران حقوقی بیمه رازی اینجاست که به جز شرکت بازرگانی همراه عرشیا پارسیان که جدا از سهامداری این شرکت مالک ۳۳.۶ درصد گروه توسعه هنر ایران است سایر سهامداران آن تنها بیمه رازی را در سبد خود دارند و می توانستند با دست بازتری نسبت به روند حرکتی سهم اقدام کنند اما این اتفاق نیفتاد تا در نهایت کاهش بیش از ۲۵درصدی حاصل برنامه آنها برای نماد ورازی باشد.

خرید همزمان ۵ سهامدار حقوقی در یک روز آنهم بعد از مدتها آیا این ابهام را ایجاد نمی کند که چنین ریزشی را می توان از چشم آنان دید خصوصا وقتی می بینیم از ۱۷ شهریور تا ۲۴ دی هیچیک از این سهامداران سهمی خریداری نکرده اند؟

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط