بیوگرافی توماج صالحی خواننده رپ

به گزارش رصد روز ، توماج صالحی خواننده رپ کشور متولد دهه هفتاد است که چند روز پیش توسط مأموران امنیتی بازداشت شد. او تاکنون مبادرت به انتشار دو اثر از خود در سطح وسع کرده که آهنگ اخیر او به نام سوراخ موش سر و صدای زیادی در فضای مجازی راه ...

به گزارش رصد روز ، توماج صالحی خواننده رپ کشور متولد دهه هفتاد است که چند روز پیش توسط مأموران امنیتی بازداشت شد. او تاکنون مبادرت به انتشار دو اثر از خود در سطح وسع کرده که آهنگ اخیر او به نام سوراخ موش سر و صدای زیادی در فضای مجازی راه انداخت که همین موضوع منجر به بازداشت او شد. در ادامه بیوگرافی توماج صالحی خواننده رپ را در ادامه میخوانیم.

بیوگرافی توماج صالحی خواننده رپ

 

این خواننده زیرمینی کشور که فعالیتش در اینستاگرام بیشتر توسط اکانت های فیک دیده می شود در دو آهنگ اخیر خود مسائلی را مطرح کرد که حالا با این روند باید نسبت به برخی موارد آنها پاسخگو باشد. جرم توماج صالحی با توجه به آنچه در آثار او مشاهده هرچند فعلا مشخص نیست اما با توجه به جزئیات متن آثار او هتاکی یکی از موارد اتهامی او خواهد بود.

دو آهنگ اخیر او باعث شد تا یکی از شبکه ها معاند کشور در کنداکتور برنامه های خود شروع به پخش آهنگهای او کند و با بیان اینکه در ایران زندگی نرمال وجود ندارد!!! سعی در سیاه نمایی در فضای اجتماعی کشور کرد. بگذریم از اینکه در همین کشور بارها مسائل حقوق بشری و کشتار مردم در برخی نقاط دنیا بدون حتی یک بیانیه همراه بود.

سوراخ موش و زندگی نرمال دو اثر اخیر توجام صالحی بودند که در آن البته به شیوه مرسوم آهنگهای رپ شروع به اعتراض به وضعیت کنونی شد و البته در خصوص مسائل افغانستان و طالبان نیز مواردی مطرح شد اما در این میان اهانت هایی نیز صورت گرفت که کار را از حالت اعتراض به هتاکی برد. سرنوشت توماج صالحی هرچند در هاله از ابهام قرار دارد اما می توان امیدوار به آزادی او پس از طی مراحل قانونی بود.

ترانه های که او در آن به سروده شاعر “با چند بیت پا به پای جنگ ، تا انقلاب و آزادی این اردوگاه مرگ” رفته است یا سروده هایی که در آنها بر شنونده نهیب می زند که “اگر خودت را به خواب زدی ، وقتی خون ها را می ریختند ، تو هم همدست ظالم هستی”. او چهار روز پیش از بازداشت در حساب شخصی خود در توییتر از احتمال دستگیری اش توسط نیروهای امنیتی نوشته بود و اینکه از حبس و شکنجه نمی هراسد. نگاهی به توییت های او نشان می دهد که این خواننده رپ در گذشته نسبت به دستگیری از جمله روزنامه نگاران و فعالان کارگری بی تفاوت نبوده است. اکنون کاربران شبکه های اجتماعی هم به دستگیری او بی اعتنا نیستند و با هشتگ هایی خواستار آزادی او شده اند. یکی از این کاربران می نویسد :

« توماج صالحی در این روزهای تاریک و سیاه کشورمان برخلاف اکثر رپرهای ایرانی که از کوک و داف بازی می خوانند ، از درد وطن خواند… آن هم در دل ایران نه در لندن و لس آنجلس. صدایش باشیم.»

در میان واکنش هایی که به دستگیری توماج صالحی شده است ، بارها “شهامت” او ستوده می شود و این مقایسه به چشم می خورد ، مقایسه او با خوانندگان و سلبریتی های داخلی و خارجی که “تیزی زوبینِ کلامش در همین مدت کوتاه فعالیت ، همواره ناصیه شر را نشان گرفت و بر خلاف رسانه ها و سلبریتی ها ، بازتاب دهنده حرف دل مردمی بود که صدایشان شنیده نمی شد”. آخرین وضعیت توماج صالحی نشان میدهد که جای نگرانی برای این رپر زیرزمینی وجود ندارد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط