بیوگرافی جمشید نجفی خواننده خلبانان ملوانان

به گزارش رصد روز ، بیوگرافی جمشید نجفی خواننده خلبانان ملوانان و از هنرمندان قدیمی کشور نکات قابل توجهی دارد که با هم مرور می کنیم. جمشید نجفی خواننده قدیمی لاله زاری زاده ۱۳۲۹ در تهران خواننده قدیمی قبل و بعد از انقلاب با اصالتی آذری بود...

به گزارش رصد روز ، بیوگرافی جمشید نجفی خواننده خلبانان ملوانان و از هنرمندان قدیمی کشور نکات قابل توجهی دارد که با هم مرور می کنیم. جمشید نجفی خواننده قدیمی لاله زاری زاده ۱۳۲۹ در تهران خواننده قدیمی قبل و بعد از انقلاب با اصالتی آذری بود. او در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۹ بر اثر سانحه رانندگی درگذشت و فوت کرد. مراسم خاکسپاری و تشییع اعلام میشود.

بیوگرافی جمشید نجفی خواننده خلبانان ملوانان

پدرش اصالتا باکویی بوده که بعدا به مراغه و بناب مهاجرت کردند و در این شهر مقیم شدند. مادر جمشید اهل محله ای بنام جمعه مسجد در اردبیل می باشد.

گیتا همسر جمشید نجفی کیست

در ادامه بیوگرافی جمشید نجفی خواننده خلبانان ملوانان  او سال ها قبل با گیتا از خوانندگان ایرانی ازدواج کرد. گیتا اصلیتی تبریزی دارد، چند آهنگ به زبان ترکی نیز به صورت دو صدایی با خواننده محبوب و معروف تبریز ” زنده یاد پیمان ” اجرا کرده است. از تعداد فرزندانش اطلاعی در دست نیست

 

عکس های جمشید نجفی و همسرش گیتا خواننده

سال های فعالیت

در ادامه بیوگرافی جمشید نجفی خواننده خلبانان ملوانان میخوانیم ؛ وی از ساله ای قبل از انقلاب در جوانی وارد عرصه موسیقی شد و در سال ۱۳۵۱ اولین آلبوم خود را با نام سلام به لیلی سلام به مجنون ساخته صمد نوریان به بازار عرضه کرد.

ترانه های پرطرفدار گیجلر و گلدی بابا و آخشاملار به زبان آذری نیز از آثار مرحوم نجفی می باشد و با این ترانه ها بر سر زبانها افتاد

او علاوه بر خوانندگی در زمینه بازیگری در تئاتر نیز کار کرد، اما ادامه نداد.

علت مرگ جمشید نجفی خواننده خلبانان ملوانان

آثار های ماندگار او بعد از انقلاب ترانه خلبانان و ملوانان ساخته بابک رادمنش اشاره کردکه در سال ۱۳۶۰ در دوران جنگ تحمیلی عراق تولید شد.

علت درگذشت خواننده خلبانان خلبانان ملوانان

در ادامه بیوگرافی جمشید نجفی خواننده خلبانان ملوانان میخوانیم ،  یکی از چهره های سرشناس موسیقی ایران در قبل و بعد از انقلاب می باشد ولی نسل جدید بیشتر او را با آهنگ خلبانان و گیجه لر بیشتر میشناسند.

رضا رشیدپور، مجری و تهیه کننده از درگذشت جمشید نجفی، خالق ترانه‌ ماندگار «خلبانان، خلبانان» خبر داد.

درگذشت و علت مرگ جمشید نجفی

رشیدپور در اینستاگرام خود نوشت:

در ادامه بیوگرافی جمشید نجفی خواننده خلبانان ملوانان میخوانیم ؛ او عزیز خالق ترانه‌های ماندگار درگذشت. بسیاری از مردم این مرد نازنین را با اثر کم‌نظیر خلبانان…خلبانان می‌شناختند. مرد نجیب و دوست‌داشتنی. همین چند هفته‌ی قبل به بهانه‌ای از ایشان در برنامه تلویزیونی یاد کردم. بلافاصله با مهربانی و تواضع برایم پیام فرستاد. در دلم قربانش رفتم و دلم برایش لرزید. مرد صبور. مرد بزرگ.

خبر فوتشان را خواهر ایشان به من رساند. دیشب در اثر تصادف رانندگی حین عبور از خیابان در شهر ری مصدوم و به بیمارستان منتقل شده و امروز صبح درگذشته‌اند. به جامعه هنری و بالاخص به خانواده داغدیده‌اش تسلیت عرض می‌کنم.

او فعالیت هنری خود را پیش از انقلاب آغاز کرد و آثار ماندگار او به سال‌های بعد از انقلاب برمی‌گردد که از جمله آنها می‌توان به نوای دفاع مقدسی «خلبانان ملوانان» ساخته بابک رادمنش اشاره کرد که سال ۱۳۶۰ در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ساخته شد.

مدیرکل دفتر موسیقی درگذشت جمشید نجفی، خواننده را تسلیت گفت.

در ادامه بیوگرافی جمشید نجفی خواننده خلبانان ملوانان میخوانیم ؛ «درگذشت هنرمند گرامی جناب آقای جمشید نجفی، خواننده متعهد را تسلیت عرض می‌کنم. بی‌شک آثار ماندگار آن مرحوم از جمله «خلبانان، ملوانان» در ذهن و یاد هنردوستان و علاقه‌مندان موسیقی و انقلاب باقی خواهد ماند.

از درگاه خداوند تعالی برای آن فقید علو درجات و برای بازماندگان و به‌ویژه خانواده محترم ایشان و اهالی موسیقی صبر و اجر مسئلت دارم.»

جمشید نجفی عصر روز جمعه (۱۰ بهمن ماه) بر اثر سانحه تصادف درگذشت. زنده‌یاد نجفی متولد سال ۱۳۲۹ تهران بود و اصالتی آذری داشت.

او فعالیت هنری خود را پیش از انقلاب آغاز کرد و آثار ماندگار او به سال‌های بعد از انقلاب برمی‌گردد که از جمله آنها می‌توان به نوای دفاع مقدسی «خلبانان ملوانان» ساخته بابک رادمنش اشاره کرد که سال ۱۳۶۰ در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ساخته شد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار