بیوگرافی سیاوش اسعدی کارگردان + حواشی و فیلم

بیوگرافی سیاوش اسعدی کارگردان او پس از 17 فیلم کوتاه و 10 فیلم نیمه بلند، اولین فیلم سینمایی بلند خود را با عنوان «حوالی اتوبان» در سال 87 ساخت.

به گزارش رصد روز ، ادعای ریحانه پارسا در خصوص مورد تجاوز قرار گرفتن توسط سیاوش اسعدی باعث شد تا یکبار دیگر بیوگرافی این کارگردان جوان مورد توجه قرار گیرد. بیوگرافی سیاوش اسعدی کارگردان نشان می دهد که اسعدی متولد ۲۳ مهر ۱۳۵۷ است فارغ‌التحصیل دورهٔ عالی تلویزیون و عضو رسمی انجمن کارگردانان سینمای ایران و همچنین عضویت در انجمن رسمی تهیه‌کنندگان سینمای ایران را در کارنامهٔ خود دارد. از جمله فیلم‌های سینمایی او می‌توان به حوالی اتوبان، جیب‌بر، خیابان جنوبی و درخونگاه اشاره کرد که در هنگام اکران با بازخورد بسیار خوب تماشاگران سینما همراه بود و هر سه فیلم به عنوان فیلم‌های برگزیدهٔ انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران انتخاب شدند.

 

بیوگرافی سیاوش اسعدی کارگردان 

 

در ابتدا به بررسی حواشی پیش آمده پیرامون او می پردازیم و بعد به بیوگرافی سیاوش اسعدی کارگردان می پردازیم:

ریحانه پارسا بازیگر سینما که یک سالی است به ترکیه مهاجرت کرده و در این مدت حرف‌های عجیب و غریب زیادی در اینستاگرام مطرح کرده، چندی پیش ادعا کرده بود که در ۱۶ سالگی مورد تجاوز قرار گرفته است.

ریحانه پارسا نوشت: ۱۶سالم بود که برای بار اول به من تجاوز شد! از آن‌جایی که ظاهرم به عمد یا غیرعمد سن من را بیشتر نشان می‌داد. آن اتفاق را هیجانی از سر احساس و عشق طرف مقابل تلقی کردم. به اصرار خودِ فرد رابطه ما از دور به صورت تلفنی چند شب در هفته حفظ شد. در تمام طول دو سال من از ترسی که به جان و تنم افتاده بود از خانه بیرون نیامدم و هر چیزی را بهانه می‌کردم برای خانه‌نشینی؛ و دل‌خوش به تماس‌های آن شخص؛ به خودم آمدم ۲ سال گذشته بود و من باید تسلیم این تعرض که حقیقتاً صورت گرفته بود می‌شدم!
اکنون ۵ سالی از آن نیمه شب می‌گذرد و من امروز بعد از این همه سال به حقیقتِ تاریکِ رخ داده در نقطه‌ای از زندگیم خیره شدم؛ برای بار هزارم با خودم تکرار می‌کنم «قبول واقعیت، نصف موفقیت است»… عادت به این نوع نوشتن نداشتم؛ از شما می‌خواهم با خواندن نگاهِ شخصِ من به این موضوع، «نگاهی به نقاط تاریک خود که نهان است بیندازید»!

 

در ادامه این اتفاقات نورا هاشمی همسر سابق سیاوش اسعدی نسبت به اظهارات ریحانه پارسا واکنش نشان داد:

 

نام اصلی : سیاوش اسعدی

متولد : ۲۳ مهر ۱۳۵۷ تهران

زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون

پیشه : کارگردان و فیلم نامه نویس

مدرک تحصیلی :

سالهای فعالیت : ۱۳۸۰ تاکنون

همسر سابق : نورا هاشمی

فرزندان : اوستا اسعدی

کارهای سینمایی سیاوش اسعدی

اسعدی پس از ۱۷ فیلم کوتاه و ۱۰ فیلم نیمه بلند، اولین فیلم سینمایی بلند خود را با عنوان «حوالی اتوبان» در سال ۸۷ ساخت.

سیاوش اسعدی سالهاست که با نورا هاشمی تنها فرزند مهدی هاشمی و گلاب آدینه ازدواج کرده و صاحب یک فرزند پسر به نام اوستا است.

گزیده ای از مصاحبه با سیاوش اسعدی

من با کیمیایی عاشق سینما شدم. دیالوگ نویسی کیمیایی نوعی از دیالوگ نویسی است که در آن همه چیز به صورت واقعی بیان نمی شود.

این نوع دیالوگ نویسی سلیقه من است. معتقدم دیالوگ باید سینما شود تا به ماندگاری برسد. من این سینما شدن دیالوگ را دوست دارم و کیمیایی به بهترین شکل این کار را انجام می دهد.

زنها موجودات جذاب تری نسبت به مردها برای تبدیل شدن به قصه هستند.

مردها تک بعدی هستند اما زنها چند بعدی. نگاه من بیشتر زنانه است و شخصیتهای اصلی من نیز در اکثر فیلمهایم زن هستند.

523

 

کارنامه هنری سیاوش اسعدی

فارغ التحصیل دوره عالی تلویزیون و عضو رسمی انجمن کارگردانان سینمای ایران

و همچنین عضویت در انجمن رسمی تهیه کنندگان سینمای ایران را در کارنامه خود دارد

از جمله فیلم های سینمایی او میتوان به حوالی اتوبان , جیب بر خیابان جنوبی و درخونگاه اشاره کرد

او در مورد مجموعه غریزه که از کارهای معروف اوست در اینستاگرامش می نویسد: با او‌شروع کردیم تا با او‌ تمام ‌شود. او ، یار خوبیست.

پ.ن: غریزه قصه ای است که چند سالی در من زیست می کند… با پایان نگارش فیلمنوشت – اکنون فرصت ساختنش رسیده. (قابل توجه عزیزانی که به فضای فیلم‌های من علاقمند هستند).

 

انتشار دو استوری از ریحانه پارسا در این مورد جامعه هنری را به شدت درباره این موضوع حساس کرد تا جایی که همانطور که مشاهده کردید نورا هاشمی مجبور به واکنش شد تا کنون سیاوش اسعدی در این باره واکنشی از خود نشان نداده اما به نظر می رسد این کارگردان برای دفاع از آنچه به او نسبت داده شده مجبور به واکنش خواهد بود.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار