بیوگرافی شبنم مقدمی +عکس همسرش

با بیوگرافی شبنم مقدمی ، عکس های شبنم مقدمی و همسرش ، زندگینامه شبنم مقدمی و زندگی شخصی شبنم مقدمی با ما در رصد روز همراه باشید .

به گزارش رصد روز،بیوگرافی و عکس های شبنم مقدمی بازیگر مشهور ایرانی را در این صفحه مشاهده می کنید.
نام و نام خانوادگی: شبنم مقدمی
سال تولد: ۱۳۵۱
محل تولد: تهران
حرفه: بازیگر
شروع فعالیت : از سال ۱۳۷۷
وضعیت تاهل: متاهل
شبنم مقدمی بازیگر سینما و تلویزیون متولد سوم فروردین ۱۳۵۱ در تهران است.

پدر و مادرش هر دو تحصیل کرده مادرش در دانشگاه کشاورزی کار می‌کرد و پدر مرحومم مرحومش هم مهندس برق بود او یک برادر هم به نام بهنام دارد
تحصیلات

شبنم مقدمی فارغ التحصیل رشته ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی است و چند ترمی هم پرستاری خوانده است.
دوران کودکی

شبنم مقدمی در مورد دوران کودکی خودش اینگونه می‌گوید: «من بچه شیطان و بدی بودم به همین خاطر پدر و مادرم تصمیم گرفتند برای خسته کردنم مرا در کلاس‌های بازیگری و داستان نویسی ثبت نام کنند.

در آن کلاس‌ها داستان‌هایی را که می‌خواندیم خلاصه می‌کردیم و باید در آن خلاصه سر و ته اتفاقات را می‌گنجاندیم و بعد هم شروع به تمرین بازیگری کردیم .من در دوران راهنمایی بودم که تصمیم گرفتم بازیگر شوم.»

شروع با رادیو

شبنم مقدمی در دوران دبیرستان با رادیو کودک رادیو آشنا شد و توانست هر از چند گاهی در برنامه‌های رادیو حضور داشته باشد و علاوه بر این در تئاتر هم بازی می‌کرد.

شبنم مقدمی به صورت حرفه‌ای در سال ۱۳۷۷ با برنامه رادیویی «خانه کاغذی» کار هنری خود را ادامه داد و اجرای برنامه‌های «هفت شنبه»، «خط خطیم» و «هفت ترانه» را نیز بر عهده داشت.

کلاس های بازیگری استاد تارخ

شبنم مقدمی همزمان با کار در رادیو از دوران دانشجویی تئاتر را نیز ادامه می‌داد تا اینکه وارد کلاس‌های مرحوم امین تارخ شد و به یادگیری ادامه داد.
اولین بار در تلویزیون

شبنم مقدمی اولین بار در سال ۱۳۷۶ با نقش کوتاهی در سریال گل‌های آفتابگردان در مقابل دوربین قرار گرفت.

اولین بار در سینما

شبنم مقدمی در سال ۷۷ در فیلم سینمایی «زخمی» برای اولین بار در سینما حضور پیدا کرد و در سال ۱۳۸۴ با فیلم به نام «پدر» ساخته ابراهیم حاتمی کیا مورد توجه قرار گرفت.

شهرت

شهرت شبنم مقدمی برای بازی در سریال ۲۰ قسمتی «زیر تیغ» در سال ۱۳۸۵ اتفاق افتاد. او در این سریال با بازیگرانی چون فاطمه معتمد آریا ، آتیلا پسیانی و پرویز پرستویی همبازی بود.

بازی شبنم مقدمی در سریال سقوط یک فرشته در سال‌ ۱۳۹۰ و همچنین در سریال مدینه با کاراکتر روحی در سال ۱۳۹۳ نقش‌های به یادماندنی این چهره بودند.

بازیگران مورد علاقه

شبنم مقدمی در میان بازیگران ایرانی بازی خانم‌ها سوسن تسلیمی و فاطمه معتمد آریا را بسیار دوست دارد و مریل استریپ هم برای او بازیگر جذابیست.

ازدواج و همسر شبنم مقدمی

شبنم مقدمی در سن ۳۳ سالگی و در سال ۱۳۸۴ با علیرضا آرا بازیگر ۳۰ ساله ازدواج کرد آنها هنوز صاحب فرزندی نشده‌اند
شبنم مقدمی علاوه بر بازیگری کافی شاپداری هم انجام می دهد . او به همراه برادرش یک کافی شاپ دارد. سال‌ها پیش در تئاتر شهر هم کافه چهارسو در اختیار او بود.

لقب شبنم مقدمی

خانم بازیگر از جمله بازیگرانی است که توانسته لقب بازیگر هزار چهره را به خود اختصاص دهد.

بازی او در نقش‌های مختلفی از مادری سنتی و رنجیده تا زنی لات و خلافکار ، زنی احساساتی و بامزه و مادری جدی و آرام باعث دریافت این لقب برای او شده است.

جوایز و افتخارات

دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم امروز در سال ۱۳۹۲
دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در دو فیلم نفس و زاپاس در سال ۱۳۹۴
برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط