بیوگرافی منوچهر افسری بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون

بیوگرافی منوچهر افسری بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ؛ متولد 1331 ، وفات 1400 ، اولین فیلم به کارگردانی جهانگیر جهانگیری به نام سرنوشت سازان به روی پرده رفت او در ان زمان 27 ساله بود آخرین حضور او نیز مربوط به سال 85 می شود که در فیلم ع...

به گزارش رصد روز ، بیوگرافی منوچهر افسری بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون ؛ متولد ۱۳۳۱ ، وفات ۱۴۰۰ ، اولین فیلم به کارگردانی جهانگیر جهانگیری به نام سرنوشت سازان به روی پرده رفت او در ان زمان ۲۷ ساله بود آخرین حضور او نیز مربوط به سال ۸۵ می شود که در فیلم عاشق ایفای نقش کرده بود.

شروع فعالیت افسری  در سینما از دهه ۵۰ بود و در بیش از ۳۰ فیلم سینمایی و ۴ مجموعه تلویزیونی بازی کرد. این چهره در ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ دچار مشکلات گوارشی بعداز تزریق واکسن‌کرونا شد‌.

 

بیوگرافی منوچهر افسری

 

منوچهر افسری

 

از جمله فیلم‌های سینمایی این بازیگر به «سگ کشی»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «رابطه پنهانی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «گنج»، «محموله»، «تیغ وابریشم»، «جدال»، «طغیان»، «پرواز به سوی مینو»، «زخم»، «تفنگدار» و «مأموریت آقای شادی» می‌توان اشاره کرد. همچنین «محاکمه»، «دزدان مادربزرگ»، «لبخند زندگی» و «خاله سارا» سریال‌های تلویزیونی هستند که افسری در دهه ۷۰ در آن‌ها بازی کرده بود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی منوچهر افسری بازی در سریال خاله سارا بوده است. منوچهر افسری سال ۱۳۷۱ در ۴۰ سالگی در سریال خاله سارا نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با فرامرز باصری همکاری داشته است. منوچهر افسری توانست با بازی در سریال خاله سارا تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر آتنه فقیه‌نصیری، پریسا بخت‌آور، گیتی معینی و هما خاکپاش بر تجارب او افزود.

 

بیوگرافی منوچهر افسری

 

در این سال‌ها این بازیگر با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران هوشنگ دیبائیان با ۱۲ مرتبه، حبیب اسماعیلی با ۱۱ مرتبه، کاظم افرندنیا با ۸ مرتبه، نعمت‌الله گرجی با ۶ مرتبه و فرهاد خان‌محمدی با ۶ مرتبه بیشترین همکاری را با منوچهر افسری داشته‌اند.

یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی این چهره آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. منوچهر افسری را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۹۲% آثار وی سینمایی و ۸% آثارش تلویزیونی است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار