تاریخ جدید برگزاری دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا (‌ای‌اف‌سی) تاریخ برگزاری و اتمام رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را اعلام کرد.

به گزارش رصد روز ، کمیته مسابقات ای‌اف‌سی در دومین نشست خود از سلسله نشست‌های سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ که به طور آنلاین به ریاست ترَن کوآک توآن برگزار شد، این موضوع را تایید کرد.

براین اساس مقرر شد که دور دوم بازی‌های مرحله انتخابی تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۵خردادماه ۱۴۰۰) به اتمام رسیده و بازی‌های هفته هفتم و هشتم در مارس ۲۰۲۱ (اسفندماه۹۹) و هفته‌های نهم و دهم در ژوئن (خردادماه۱۴۰۰) انجام و مرحله پایانی نیز در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریورماه۱۴۰۰) آغاز شود.

همچنین همگام با فیفا مقرر شد که ۱۰ هفته مرحله پایانی انتخابی تا پایان مارس ۲۰۲۲ انجام شود.

رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا نیز که در برنامه اولیه برای سال ۲۰۲۲ در چین برنامه‌ریزی شده بود حالا با اعلام فدراسیون فوتبال چین و ناتوانی از برگزاری آن، بار دیگر برای میزبانی توسط فدراسیون‌های عضو در دسترس خواهد بود.

تیم ملی فوتبال ایران که در گروه سوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با ۶ امتیاز از ۴ بازی در رده سوم ایستاده است، در چارچوب مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین باید به مصاف تیم‌های هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرین و عراق برود و با توجه به امتیازات کسب شده، کار دشواری را برای رسیدن به مرحله بعدی مسابقات در پیش دارد.

ملی‌پوشان ایران فردا (پنجشنبه) در دیداری دوستانه تحت هدایت «دراگان اسکوچیچ» کروات به مصاف تیم ملی بوسنی و هرزگووین خواهند رفت.

 

 

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار