تازه ترین جزئیات ریزش ساختمان متروپل

به گزارش رصد روز ، تازه ترین جزئیات ریزش ساختمان متروپل از ابعاد فاجعه آمیز این اتفاق خبر می دهد. ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان ساعاتی پیش فرو ریخت. به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان ۱۰ طبقه اداری – تجاری متروپل، برای ...

به گزارش رصد روز ، تازه ترین جزئیات ریزش ساختمان متروپل از ابعاد فاجعه آمیز این اتفاق خبر می دهد. ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان ساعاتی پیش فرو ریخت. به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان ۱۰ طبقه اداری – تجاری متروپل، برای ایمن سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.

تازه ترین جزئیات ریزش ساختمان متروپل

 

به گفته اهالی این منطقه، در این حادثه شماری مجروح شدند و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده است و طبق مشاهدات ‌ساختمان به صورت کامل تخلیه شده است و طبق گفته اهالی، شدت این حادثه به قدری بود ‌که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.
پنج آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس درحال امداد‌رسانی به حادثه دیدگان است و آتش‌ نشانان در محل حضور دارند و هنوز ابعاد کاملی از حادثه و علت آن در دست نیست.

تازه ترین جزئیات ریزش ساختمان متروپل

‌فرماندار آبادان نیز که با بیان اینکه آمار دقیقی از تلفات درحال‌حاضر وجود ندارد، گفت: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند، ادامه داد: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد.

فرماندار آبادان تصریح کرد: دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

به گفته فرماندار آبادان این ساختمان در حال ساخت بوده و به دلیل ازدحام منطقه وقوع تلفات ممکن است ولی تا کنون آمار دقیقی در دست نیست.

تعداد قربانیان متروپل چند نفر است؟

هنوز تعداد قربانیان ریزش ساختمان متروپل آبادان مشخص نیست. برخی در فضای مجازی با توجه به اینکه بخشی از این ساختمان مسکونی بوده، تعداد قربانیان را تا ۳۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

اما به گزارش صدا و سیما فرماندار آبادان اعلام کرده‌ تا این لحظه (ساعت ۱۷ به وقت تهران) تعداد قربانیان حادثه ریزش برج متروپل در آبادان به ۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

۵۵ مصدوم حادثه تا این ساعت

تعداد مصدومان هم تا ساعت ۱۶ به ۵۵نفر افزایش یافته که ۳۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

حمید مرانی پور دادستان ویژه آبادان: در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

احتمال ریزش ساختمان‌های اطراف متروپل

ساختمان های اطراف این مجتمع بیشتر تجاری، پزشکی و اداری هستند. معاون عمرانی منطقه آزاد اروند گفته است: ساختمان‌های اطراف به سرعت باید تخلیه شوند تا حادثه بزرگتری رخ ندهد.

احتمال محبوس شدن ۱۵۰ نفر در حادثه آبادان

رییس سازمان اورژانس: بر اساس آخرین گزارش‌ها، تعداد مصدومان این حادثه به ۲۵ نفر و فوتی ها به ۴ نفر افزایش یافته است.

مدیر عملیاتی سازمان آتش نشانی: احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است چرا که ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در ساختمان حضور داشتند.

دستور قضایی برای بررسی علت حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان

رئیس کل دادگستری خوزستان در پی ریزش بخشی از ساختمان در دست ساخت متروپل آبادان ، دستور بررسی دقیق علت، عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با همه مرتبطان و مسببان حادثه را صادر کرد.

مردم خشمگین، شهردار آبادان را کتک زدند!

مردم خشمگین، سر در پی شهردار آبادان گذاشتند که برای بازدید به محل فروریختن ساختمان متروپل آمده بود.

تازه ترین جزئیات ریزش ساختمان متروپل

به گزار صدا و سیما، معاونت پیشگیری سازمان آتش‌نشانی آبادان ۲۸ آبان سال گذشته در خصوص ساختمان متروپل هشدار داده بود ولی سرانجام این هشدار فقط ریزش ساختمان بود!

رئیس جمهور که در سفر عمان به سر می‌برد، به معاون‌اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی تهران برای امداد به آسیب دیدگان، کلیه امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان به کار گیرد.

آتش نشانان پلاسکو به آبادان می‌روند

️قدرت الله محمدی سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با مهر، با اشاره به اعزام نیروهای آتش نشان به آبادان، اظهار کرد: تیم آتش نشانان و نیروهای امدادی که در حادثه ساختمان پلاسکو اقدام به امداد رسانی کرده بودند با تجهیزات لازم در حال اعزام به آبادان هست

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط