تامین رایگان اکسیژن مراکز درمانی توسط فولاد مبارکه سرلوحه بخش خصوصی شود

بخش خصوصی در تهران با دریافت هزینه اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی را تامین می کنند اما شرکت فولاد مبارکه به صورت رایگان به این نیاز حوزه سلامت دست زده است که باید سرلوحه دیگر صنایع کشور شود.

به گزارش رصد روز به نقل ازروابط عمومی فولاد مبارکه ، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بخش خصوصی در تهران با دریافت هزینه اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی را تامین می کنند اما شرکت فولاد مبارکه به صورت رایگان به این نیاز حوزه سلامت دست زده است که باید سرلوحه دیگر صنایع کشور شود.

مسعود مردانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین وضعیت کرونا در کشور را فوق بحرانی خواند و اظهار داشت: بیشترین عامل بیماری در موج چهارم کرونا گونه جهش یافته انگلیسی است.

وی افزود: این گونه جهش یافته کرونا میزان سرایت بالایی دارد اما مرگ و میر آن مشابه گونه چینی است و امیدواریم گونه برزیلی به این وضعیت بغرنج دامن نزند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: اینکه از روی علائم ظاهری فرد بتوان تشخیص داد ویروس کرونا انگلیسی، چینی یا برزیلی و غیره است، هنوز امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا گفت: موج چهارم کرونا تحت تاثیر کرونای جهش یافته انگلیسی است و امیدواریم با واکسیناسیون بتوان انواع ویروس کرونا را مهار کرد.

مردانی تاکید کرد: به طور کلی انجام تست PCR برای تشخیص ویروس انگلیسی کرونا کافی نیست و مراکز مرجع که قدرت دسته بندی ویروس را دارند؛ می‌توانند این ویروس را تشخیص دهند و روند درمان به یک صورت است و تنها تفاوت در میزان شدید سرایت گونه جهش یافته انگلیسی است.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در خصوص نقش ژنتیک در مبتلا شدن به بیماری کرونا گفت: به احتمال زیاد حساسیت های ژنتیکی نسبت به گرفتن گونه های مهاجم ویروس کرونا و سویه های جهش یافته نقش به سزایی دارد اما تاکنون به دلیل جدید بودن این بیماری اطلاعات مستند در این باره منتشر نشده است.

وی تاکید کرد: تفاوت های ژنتیکی موجود در کشورهای مختلف نشان داده است برخی کشورها کمتر و برخی کشورها نیز بیشتر به این ویروس واکنش نشان داده اند.

عادی انگاری بر شدت موج چهارم می افزاید

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: عادی انگاری و بی توجهی مردم می تواند بر شدت موج چهارم کرونا بیفزاید؛ چراکه برخی از افراد هم در نوبت های بعدی به این ویروس مبتلا شدند و بیشترین آمار مرگ و میر در چهارده ماه اخیر به علت کرونا بوده است.

سفر و بازدیدهای نوروزی عامل موج چهارم کرونا

وی با اشاره به اینکه سفر و دورهمی های عیدنوروز سهم عمده ای در بروز موج چهارم کرونا داشته است، گفت: وضعیت موج چهارم تهران را به تعطیلی کشاند و در اصفهان هم با اعمال محدودیت های شدید همراه شده است و با توجه به ظرفیت تعریف شده مراکز درمانی انتظار می رود مردم دررعایت دستورالعمل های بهداشتی کوشا باشند تا این شرایط مهار شود.

تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانی توسط فولاد مبارکه تحسین برانگیز است

مردانی بر این نکته تاکید کرد که بخش خصوصی پایتخت با دریافت هزینه در همکاری با دانشگاه های علوم پزشکی تهران اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی را تامین کرده اند و افزود: اینکه شرکت فولاد مبارکه به صورت رایگان اکسیژن مراکز درمانی استان اصفهان و برخی از استانهای کشور را تامین کرده است درخور تقدیر است و امیدواریم این مسئولیت اجتماعی سرلوحه صنایع دیگر هم قرار گیرد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار