تحولات مهم بانک سرمایه از سال ۹۸ تا کنون / سرمایه ای که باز می گردد

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]تغییرات مدیریتی بانک سرمایه اگرچه لازم به نظر می رسید اما مرتفع کردن چالشهایی که بانک در مواجهه با آنان دچار زیان شده بود تنها از شاهر...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]تغییرات مدیریتی بانک سرمایه اگرچه لازم به نظر می رسید اما مرتفع کردن چالشهایی که بانک در مواجهه با آنان دچار زیان شده بود تنها از شاهراه تغییرات مدیریتی نمی گدشت بلکه ایجاد انضباط مالی مهمترین مسئله ای بود که ارکان بانک سرمایه بر آن اتفاق نظر داشتند. با این همه ایجاد اصلاحات در یک شبکه پولی مالی تفاوتهای بسیاری با سایر بخشها دارد. بانک سرمایه در شروع تحولاتش بیش از هر سازمان و زمانی با چالش روبرو بود و خرداد ۹۸ برای این بانک آغاز مسیری بود که در آن سپرده گذاران و سرمایه گذاران امنیت بیشتری را احساس کنند. در این گزارش بنا داریم بانک سرمایه قبل و بعد سال ۹۸ را مقایسه کنیم.[/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز ، قطعاً مهمترین فاکتور ارزیابی اعتماد مردم به بانکها سنجش میزان سپرده گذاری آنهاست زیرا در شرایط بد اقتصادی محافظت از دارایی ها و یا تبدیل آنها دو سیاست مهمی است که همیشه وجود داشته و بررسی ها نشان میدهد که میزان سپرده های مردم در بانک سرمایه از پایان سال ۹۸ تا سه ماهه سال جاری با رشد ۹۱ درصدی به ۱۸ هزار و ۵۷۹ میلیارد ریال رسید.

درآمد تسهیلاتی بانک نیز در همین مدت زمان با رشد قابل قبول حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد و به ۴ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال رسید گفتنی است در پایان سال ۹۸ این مقدار ۲.۷۵۹ میلیارد ریال بود.

نکته بسیار حائز اهمیتی که نشان دهنده انسجام و انضباط مالی در این بانک است کاهش قابل توجه ۴۰۴ درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول بانک سرمایه بوده که قطعاً ثبت چنین رکوردی در شرایطی که در دو سال و نیم گذشته بازپرداخت اقساط بسیاری از بنگاهها به واسطه شیوع سویه های مختلف کرونایی با مشکل روبرو شده ، آسان و دست یافتنی نبود.

بررسی ها حکایت از آن دارد که منابع مالی بانک در این مدت از حفاظت خوبی برخوردار بودند و ریخت و پاش های گذشته مشاهده نمی شود. میزان مطالبات غیرجاری بانک در سال ۹۸ رقم ۱۳۲ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال را نشان میدهد که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۱۲۱ هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال کاهش پیدا کرد اهمیت این مسئله همانطور که پیش تر گفته شد در ابتدا به واسطه شرایط اقتصادی حاکم بر کشور در ۲۴ ماه گذشته و مقایسه آن با سایر بانکهاست که انضباط مالی بانک را آشکار می کند.

آنچه که گفته شد بخشی از تلاشهای صورت گرفته در بانک سرمایه است که می تواند با ادامه مسیر فعلی به وضعیت بهتری نیز منجر شود و یقیناً خلق چنین شرایطی را باید میوه حاصل از نهال سیاست مدیریتی دانست.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار