تشکیل کارگروه ویژه برای جمع‌بندی موضوع اصلاح قیمت خودرو

به گزارش رصد روز به نقل از خودرونویس ، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری بر روی محصولات خودروسازان، تصریح کرد: بنگاه اقتصادی قواعد خاص خود را دارد که شامل قیمت تمام شده و سود است. هیچ کجای زنجیر...

به گزارش رصد روز به نقل از خودرونویس ، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری بر روی محصولات خودروسازان، تصریح کرد: بنگاه اقتصادی قواعد خاص خود را دارد که شامل قیمت تمام شده و سود است. هیچ کجای زنجیره تولید نباید شامل قیمت گذاری دستوری شود.

عزت الله اکبری تالارپشتی در گفتگو با خبرخودرو با تاکید بر این‌که سیاست مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید داخل است، عنوان کرد: ما مدافع تولید داخل هستیم، اما دولت باید آن را تنظیم و سازماندهی کند تا مردم آسیب نبینند.

وی گفت: اگر بر فرض در تولید داخل مشکل داریم، باید خودروسازان تیراژ را به حدی برسانند که پاسخگوی نیاز مردم باشد. دولت باید هماهنگی های لازم را انجام دهد و از خودروسازان حمایت و شرایط بازار را رقابتی کند، زیرا حوزه تولید، حوزه رقابتی است.

وی با اشاره به دعوت مجلس شورای اسلامی از وزیر صمت در خصوص اصلاح قیمت خودرو، گفت: درخواست وزیر این بود که سریعا کارگروه مشترکی تشکیل شود تا در این زمینه به جمع بندی درستی برسیم. برخی همکاران درخواست کردند تا عضو این کارگروه باشند و شرایط را بررسی کنند. ما نتیجه این همکاری را به استحضار مردم خواهیم رساند.

وی اظهار کرد: نظر ما این است که دولت بر روی عملکرد خودروسازان نظارت، هدایت و از آنان حمایت کند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار