تغییرات خدمات درمانی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی

دریافت خدمات درمانی از ۱۵ اسفند مستلزم ارائه کد رهگیری است. به گزارش رصد روز،بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه ...

دریافت خدمات درمانی از ۱۵ اسفند مستلزم ارائه کد رهگیری است.

به گزارش رصد روز،بیمه تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به منظور ایجاد رفاه و حمایت از حقوق کلیه کارکنان کارخانه ها، اداره ها و سازمان ها و دیگر محیط های کاری به وجود آمد. بیمه تامین اجتماعی بیشتر برای دهک های متوسط و پایین در نظر گرفته می شود. بیمه تامین اجتماعی کمک زیادی در تامین برخی نیاز های اولیه ی افراد می کند. در حال حاضر، طبق قانون بیمه تامین اجتماعی  و بیمه نامه برای تمامی افراد شاغل، اجباری است. می توان گفت که سازمان و بیمه تامین اجتماعی، مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور است.

سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد؛ ارائه کد رهگیری برای دریافت خدمات تشخیصی و دارویی الزامی بوده و این کد توسط پزشک به بیمار اعلام شده و همزمان از طریق سامانه نسخه الکترونیک به تلفن همراه بیمار ارسال می‌شود. همچنین از طریق اپلیکیشن “تأمین من” به آدرس hamrah.tamin.ir نیز می‌توان به آن دسترسی داشت.

ارسال پیامک کد رهگیری به تلفن همراه بیماران، مستلزم ثبت‌نام در سامانه‌ خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir بوده و ثبت‌نام در آن رایگان و برای کلیه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران اصلی و نیز بیمه‌شدگان تبعی با سن بیش از ۱۸ سال، ضروری است.

برای کنترل و تکمیل اطلاعات هویتی و افراد تحت تکفل و به‌روزرسانی شماره تلفن همراه نیز می‌توان از طریق همین سامانه اقدام کرد.

چه زمانی اعتراض به سوابق بیمه تامین اجتماعی نیاز است؟

معمولاً، در دو حالت اعتراض به سوابق به دست کارمند یا کارگر در سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود:

زمانی که سوابق بیمه ناقص باشد.

زمانی که سوابق بیمه ناموجود باشد.

در هر دو حالت پرداخت حق بیمه به دست کارفرما انجام نشده است؛ در حالت اول پرداخت حق بیمه به صورت ناقص انجام شده است و در حالت دوم پرداخت حق بیمه به صورت کامل انجام نشده است. معمولاً اعتراض به سوابق بیمه ناقص، راحت‌تر از اعتراض به سوابق بیمه ناموجود است؛ اما پرسش اینجاست که اصلا از کجا بفهمیم که سوابق بیمه ما ناقص یا ناموجود است؟

شما باید از روش‌های استعلام سابقه بیمه تامین اجتماعی با جزئیات برای بررسی مداوم سوابق  استفاده کنید تا در صورت مغایرت، امکان اعتراض را داشته باشید.

روش‌های استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با جزئیات کدامند؟

روش‌های استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با جزئیات شامل دو دسته‌ی حضوری و غیرحضوری است. دسته‌ی حضوری شامل روش مراجعه به شعب بیمه است اما دسته‌ی غیرحضوری شامل روش‌های استفاده از سایت و اپلیکیشن است که معرفی می‌شود.

استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی با اپلیکیشن‌های موبایلی

قطعا شما هم بر روی تلفن همراه خود تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن دارید که هر کدام یک کار از کارهای روزمره‌تان را راه می‌اندازند؛ اما نظرتان در مورد یک اپلیکیشن جامع استعلام و پرداخت که همه‌ی کارهای روزمره‌تان را در کنار هم راه می‌اندازد چیست؟

پیشخوان۲۴، سامانه‌ی هوشمند استعلام و پرداخت است که تمام خدمات مورد نیاز شما را در کنار هم جمع کرده است. شما می‌توانید با استفاده از سامانه پیشخوان۲۴ در کنار استعلام سوابق بیمه‌تان به تمام خدمات اجتماعی، خدمات خودرو، خدمات پست، خدمات قبض و … دسترسی داشته باشید.

شما می‌توانید برای استعلام سوابق بیمه با جزئیات از پیشخوان۲۴ وارد دسته‌بندی سرویس‌ها شوید. سپس، بخش خدمات اجتماعی را انتخاب کنید. در ادامه، بخش سوابق بیمه را انتخاب کنید؛ سپس، کد ملی را به همراه کلمه عبورتان وارد کنید. در نهایت، استعلام و مشاهده سوابق تامین اجتماعی را لمس کنید تا جزئیات کامل سوابق را بررسی کنید.

نکته: کلمه عبورتان همان رمزی است که هنگام ثبت‌نام در سایت تامین اجتماعی انتخاب کرده‌اید.

استعلام سوابق بیمه با تامین اجتماعی من

«تامین اجتماعی من» نام اپلیکیشن رسمی سازمان تامین اجتماعی است که برای دسترسی راحت کاربران به خدمات این سازمان تهیه شده است. اگر قصد استعلام سابقه بیمه از تامین اجتماعی من را دارید، باید کد ملی را به همراه گذرواژه وارد کنید؛ سپس، گزینه‌ی سوابق بیمه را از بخش بیمه‌شدگان انتخاب کنید.

تفاوت اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» با اپلیکیشن‌های استعلام و پرداخت مانند پیشخوان۲۴ این است که تامین اجتماعی من تنها خدمات سازمان تامین اجتماعی را ارائه می‌دهد اما پیشخوان۲۴ خدمات جامع و کامل استعلام و پرداخت را برای رفع نیازهای روزانه، ماهانه، سالانه و … شما ارائه می‌دهد.

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط