تغییر روند قیمت خودرو در بازار +جدول

به گزارش رصد روز، قیمت خودرو امروز، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد. به نظر می‌رسد پس از یک دوره نزولی بازار منتظر شوک جدیدی بود تا به روند طبیعی خود بازگردد. روز گذشته وزارتخانه‌های انور ...

به گزارش رصد روز، قیمت خودرو امروز، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد. به نظر می‌رسد پس از یک دوره نزولی بازار منتظر شوک جدیدی بود تا به روند طبیعی خود بازگردد. روز گذشته وزارتخانه‌های انور خارجه و صمت با هماهنگی یکدیگر واردات خودروهای کره‌ای به کشور را ممنوع اعلام کردند تا بهانه لازم برای جهش دوباره قیمت‌ها فراهم شود.

قیمت خودرو در هفته‌های گذشته تحت تاثیر ثبات نسبی در نرخ ارز و همچنین برگزاری مرحله دوم طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه روند کاهشی به خود گرفته است.

البته این روند کاهشی به خودروهای داخلی محدود نشد و بازار خودروهای مونتاژی نیز کاهش قیمت‌ را تجربه کرد. در این میان حتی تاخیر ۲۰ روزه شورای رقابت در اعلام قیمت جدید خودروهای مونتاژی بر این بازار تاثیر نداشت.

اما این کاهش قیمتی رکود بازار را در پی داشت و فعالان بازار معتقدند در این روزها سطح معاملات کاهش چشمگیری داشته است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرد و در نرخ ۳۵۰ میلیون تومان ثابت ماند. این درحالی است که پراید ۱۱۱ قیمت ۳۶۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت پژو پارس LX TU۵، ساخت ۱۴۰۱ که در روزهای اخیر جهش چشم‌گیری را تجربه کرده بود و تا ۷۱۰ میلیون تومان پیش رفته بود، امروز ۲۰ اردیبهشت ماه با ۱۲ میلیون تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته نرخ ۶۵۴ میلیون تومان را ثبت کرد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از محصولات پرطرفدار بازار است، امروز افزایش پنج میلیون تومانی را تجربه کرد و در نرخ ۵۶۵ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به‌تازگی وارد بازار شده است، امروز پنج میلیون تومان ارزان و در نرخ ۸۹۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

تغییر روند قیمت خودرو در بازار +جدول

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

قیمت ام وی ام X۲۲ PRO به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت جک J۴ ساخت ۱۴۰۲ نرخ ۹۵۰ میلیون تومان را به ثبت رساند.

قیمت فردا SX۵ هیبرید ساخت ۱۴۰۱ اما امروز، چهارشنبه، با ورود به کانال یک میلیارد تومانی، نرخ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

تغییر روند قیمت خودرو در بازار +جدول

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو از هفته‌های گذشته روند نزولی به خود گرفت و نرخ خودروها به صورت روزانه بین پنج میلیون الی ۴۰ میلیون تومان ارزان می‌شد.

در این میان هم‌گام با کاهش قیمت‌ها بازار در وضعیت رکودی قرار گرفت و هم‌اکنون سطح معاملات به نزدیک صفر رسیده است. چراکه خریداران در عوض مراجعه به بازار آزاد، در دو طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت کرده‌اند و در این میان تنها فروشنده در بازار یافت می‌شود.

البته کارشناسان صنعت خودرو پیش‌بینی می‌کنند که روند رکود و کاهش قیمت‌ها موقتی است و در ماه‌های آینده بازار به روند تورمی پیشین خود ادامه می‌دهد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار