تقدیر از اداره کل پژوهش بانک توسعه تعاون در بزرگداشت هفته پژوهش

در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از رئیس اداره کل پژوهش بانک توسعه تعاون تقدیر به عمل آمد. به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری با حضور س...

در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از رئیس اداره کل پژوهش بانک توسعه تعاون تقدیر به عمل آمد.

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران ارشد وزارت کار و سازمان های تابعه در این وزارتخانه برگزار شد، پژوهشگران برتر وزارتخانه مورد تقدیر واقع شدند.
بر این اساس حسین سرین رییس اداره کل پژوهش بانک توسعه تعاون به عنوان پژوهشگر برتر بانک لوح تقدیر دریافت نمود.
«سید صولت مرتضوی» در آیین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری ، لازمه دستیابی به مؤلفه‌های اقتدار ملی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان را رشد در حوزه پژوهش دانست.
وی افزود : موضوع پژوهش ریشه در فرهنگ دینی ما و تاریخ و تمدن ایران اسلامی دارد.
مرتضوی ادامه داد: پژوهش یعنی رفع نقص نسبی و این امر یعنی ندانسته‌ها را به دانسته‌ها تبدیل کردن است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: خوشبختانه در کشور ما به موضوع پژوهش توجه بسیار ویژه‌ای شده است. در یک کشور این دانشمندان هستند که بستر تعالی، رشد، فرزانگی و فرهیختگی جامعه و جهان را فراهم می‌کنند.
وی تصریح کرد: بشر با آموختن مرحله به مرحله و منزل به منزل دانش سیر تکاملی پیشرفته خود را طی می‌کند.
مرتضوی یادآورشد: از نظر کیفیت و رتبه‌بندی‌‌ تعداد مقالات و اسناد علمی که در پایگاه‌های علمی بین‌المللی درج شده و قابل رصد و رؤیت است، ایران از رتبه ۵۴ به ۱۵ ارتقاء یافته است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در بُعد فناوری بر اساس شاخص جهانی نوآوری سال ۲۰۲۲، کشور ما در بین ۱۳۲ کشور به رتبه ۵۳ رسیده است. طبق این گزارش ایران جزو ۳ کشور برتر در بین کشورهای با درآمد متوسط در بهبود جایگاه در این زمینه است. گزارش‌ها نشان می‌دهد ایران از رتبه ۶۰ به رتبه ۵۳ در یک سال رسیده است.

مطالب مرتبط