تمام اراضی کشاورزی تا پایان دولت سیزدهم سند دار میشود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که اعتبار برای ایجاد صنایع تبدیلی در قطب‌های کشاورزی نداریم گفت: تا پایان دولت سیزدهم، همه اراضی کشاورزی سنددار می‌شود.

به گزارش رصد روز، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در نشست با مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: استان گیلان از قطب‌های مهم کشاورزی کشور است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تخصیص بودجه، تمرکز ما در کشاورزی اقتصادی و تجاری ناگزیر بر روی قطب‌های کشاورزی خواهد بود، در گیلان، محصولات برنج، چای، شیلات و نوغان محوری هستند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری گیلان در این دوره پیگیری می‌شود، در فصل برداشت با هدف حمایت از شالیکاران، واردات برنج به مدت ۴ ماه ممنوع است.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: تغییرات قیمت برنج ایرانی متأثر از خشکسالی بوده است، برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، برنج وارداتی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه بهسازی و نوسازی باغات و صنعت چای گیلان در دستور کار قرار دارد، گفت: محدودیتی برای تأمین اعتبار و ارائه تسهیلات برای ایجاد صنایع تبدیلی در قطب‌های کشاورزی از جمله گیلان نداریم؛ تا پایان دولت سیزدهم، همه اراضی کشاورزی سنددار می‌شود.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط