تهران در شرایط نارنجی قرار دارد/ شرایط استان تهران در حال تغییر است

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به این‌که تهران، ری و شمیرانات در شرایط نارنجی قرار گرفته است و دو شهرستان ملارد و بهارستان نیز از وضعیت آبی به زرد تغیبر کرده‌اند، افزود: شرایط استان تهران در حال تغییر است.

به گزارش رصد روز، علیرضا زالی در تشریح آخرین وضعیت کرونایی کلان‌شهر تهران، گفت: قابل پیش‌بینی بود در تهران با توجه به روند رو به افزایش مراجعین سرپایی که اولین شاخصی است که در تهران و سایر استان‌ها زودتر از سایر شاخص‌ها رشد می‌کند، شرایط تغییر کند.

وی افزود: معمولا بعد از افزایش تعداد مراجعین سرپایی و مثبت شدن مراجعین سرپایی از نظر تست پی‌سی‌آر و تست سریع و بالاترین درصد این مثبت شدن‌ها، طبیعتا در انتظار بالا رفتن میزان بستری و مراجعین بخش مراقبت‌های ویژه باشیم که همین اتفاق در تهران رخ داد.

زالی اظهار کرد: البته تصور می‌کنم چیزی که در تهران شاهد آن هستیم، از نظر پروفایل زمانی مربوط به آخر اسفند ۹۹ است که به خاطر ازدحام‌هایی که حدس می‌زدیم باشد، اما هنوز آثار سفر را در تهران مشاهده نکرده‌ایم، طبیعتا آثار تغییرات ناشی از بحث سفرهای درون‌شهری و بین‌شهری را، تقریبا در انتهای هفته دوم فروردین و بعد از آن شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: البته علت این‌که سریع‌تر از موعد شاهد تغییر رنگ تهران هستیم این است که، بخش زیادی از مراجعین سرپایی و مراجعین ابتلاء و بستری ما، طبیعتا از نوع ویروس جهش یافته هستند که از سرعت بالاتری در زمینه تغییر رنگ برخوردار است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به این‌که تهران در حال حاضر نارنجی است و تعداد مراجعین سرپایی حدود ۵۰۰۰ بیمار است، افزود: در شرایطی که بسیاری از مراکز تعطیل هستند و باید تعداد مراجعات کمتر از روزهای متعارف باشد اما مجموع بستری ما عدد قابل‌توجهی است.

وی ادامه داد: ۲۷۲۸ بیمار تا ۲۴ ساعت اخیر در تهران با تست کرونا بستری شدند که از این تعداد حدود ۹۰۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. بدین ترتیب حدود ۳۲ درصد بستری ما در بخش کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که عدد نگران‌کننده‌ای است. یعنی از هر سه بیمار یک بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه است. در مراجعین سرپایی رشد قابل‌توجهی داشته‌ایم. در بستری نیز در ۲۴ ساعت گذشته عدد تندی را شاهد بودیم به شکلی که ۵۱۸ مورد بستری جدید در ۲۴ ساعت گذشته داشته‌ایم که از این تعداد ۱۲۵ مورد در بخش مراقبت‌های ویژه مستقیما بستری شدند که مفهوم آن این است که حدود ۲۵ درصد بیماران مستقیما در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند.

زالی تاکید کرد: تهران با توجه به شاخص‌ها، نارنجی است و ری و شمیرانات نیز همین وضعیت را دارند. دو شهر بهارستان و ملارد نیز از آبی به زرد تبدیل شدند و طبیعتا شرایط استان تهران در حال تغییر است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار