توزیع بسته حمایتی عید فطر آغاز شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع ۱۰ میلیون وعده غذای گرم و افطاری میان نیازمندان از ابتدای ماه رمضان خبر داد. به گزارش رصد روز، اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبران...

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع ۱۰ میلیون وعده غذای گرم و افطاری میان نیازمندان از ابتدای ماه رمضان خبر داد.

به گزارش رصد روز، اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتیمی پردازیم.

حبیب‌الله آسوده با اشاره به برگزاری پویش اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: کمیته امداد به دنبال مردمی شدن این پویش است تا نیکوکاران وارد عرصه شوند و امداد نیز از طریق مراکزی همچون مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی و… نیازمندان به ویژه مناطق محروم و حاشیه‌ای را شناسایی و به آنها کمک کند.

وی با بیان اینکه در این طرح نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری کمیته امداد، موسسات خیریه، مساجد و پایگاه‌های بسیج شناسایی می‌شوند، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۰ میلیون غذای گرم و افطاری ساده بین نیازمندان توزیع شده است.

به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، در راستای اجرای این طرح تاکنون بیش از بیش از پنج هزار آشپزخانه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

آسوده درخصوص نحوه فعالیت آشپزخانه‌ها اظهار کرد: کمیته امداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون سنوات گذشته و با هماهنگی مراکز بهداشتی در استان‌ها پویش اطعام مهدوی را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این نهاد همزمان با ماه رمضان از توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان در برخی استان‌ها خبر داد و افزود: در برخی استان‌ها بنا به شرایط و با همکاری مراکز نیکوکاری بسته‌ غذایی میان نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، راه‌های مشارکت مردم در پویش اطعام مهدوی را اعلام کرد و گفت: نیکوکاران می‌توانند برای ارائه کمک‌های خود در این پویش از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۲* یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۹۱۹ اقدام کنند. همچنین دفاتر کمیته امداد استان‌ها و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های خیران نیز هستند.

​فرهاد رشوند (عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قزوین) گفت: ارایه بسته حمایتی غذایی باید به کارگران، کارگران ساختمانی، کارگران فصلی، قالیبافان و همه کارگران واحدهای تولیدی و خدماتی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: با توجه به پایین بودن حداقل حقوق سالجاری نسبت به سبد معیشت و تورم افسارگسیخته، ارایه بسته حمایتی غذایی می‌تواند یک کمک جبرانی کوتاه مدت برای کارگران و بازنشستگان تلقی شود.

او با بیان اینکه هدف از توزیع سبد کالا ایجاد امنیت غذایی برای اقشار کم درآمد جامعه است، افزود: هر روزه تعدادی از کارگران قزوینی که کمتر از خط فقر حقوق دریافت می‌کنند با مراجعه به دفاتر نهادهای کارگری از جمله خانه کارگر در قزوین از عدم اختصاص سبد کالا گله‌مند شده و خواستار دریافت آن در سال جدید هستند.

بسته حمایتی

“پیغمبرقلی سعادت‌نژاد” از نیکوکاران گنبدکاووس در آستانه بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان، توزیع هزار و ۸۰۰ بسته سبد کالا را بین اقشار آسیب‌پذیر و کمتربرخودار این شهرستان آغاز کرد.

در مراسم آغاز توزیع سبدهای کالایی این نیکوکار گنبدی که روز شنبه در روستای “قلندرآباد بالا” برگزار شد، رییس کمیته امداد منطقه یک گنبدکاووس و جمعی از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت این شهرستان حضور داشتند.

وی در گفت و گو با خبرنگاران، ارزش هر سبد کالا را که شامل ” ۱۰ کیلوگرم برنج محلی، یک بطری سه لیتری روغن مابع، یک قوطی رب گوجه فرنگی و یک بسته نمک” بود را ۸۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: تصمیم دارم این تعداد سبد کالا را با عنایت الهی و دعای خیر مردم، در سال‌های آینده به ۱۸۰ هزار بسته افزایش دهم.

این نیکوکار گنبدی که در حوزه تولید و تجارت فرش دستباف ترکمن و کشاورزی فعالیت دارد، هرساله از محل عواید کاری خود و در مناسبت‌های مختلف از جمله عید قربان، ماه رمضان و سال نو، کمک‌های انسان دوستانه خود را در قالب توزیع گوشت قربانی و سبد کالا و نیز تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج آسان برای زوج‌های جوان انجام می‌دهد.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار