تولید ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در شرکت تعاونی فولاد کویر اردستان

مدیرعامل شرکت تعاونی فولاد کویر اردستان در بازدید وزیر صمت از این کارخانه با بیان اینکه فولاد کویر اردستان در سه فاز طراحی شده است، گفت: فاز اول این کارخانه با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن آهن اسفنجی با قابلیت افزایش به ۲۰۰ هزار تن طراحی شده ا...

به گزارش رصد روز به نقل از ایراسین، سینک ساهنی، امروز (جمعه، ۳۱ اردیبهشت) در بازدید وزیر صمت از این کارخانه اظهار کرد: کارخانه فولاد کویر اردستان در سه فاز تعریف شده است. فاز اول با ظرفیت نزدیک به ۱۰۰ هزار تن تولید آهن اسفنجی و قابلیت افزایش این ظرفیت به ۲۰۰ هزار تن در سال تعریف شده است. در فاز دوم ساخت نیروگاه برق به روش بازیافت حرارتی به ظرفیت ۱۶ مگاوات در سال را خواهیم داشت و در سال‌های آتی با اجرای فاز سوم این پروژه شاهد تولید شمش فولادی به روش کوره القایی و به ظرفیت ۱۵۰ هزار تن خواهیم بود.

وی افزود: سرمایه‌گذاری انجام شده در این مجموعه برابر با ۷ هزار میلیارد ریال و شامل دو بخش است؛ بخشی از آن توسط بخش خصوصی از  کشور هند و بخش دیگر توسط سرمایه‌گذاری داخلی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی فولاد کویر اردستان با بیان اینکه شیوه تولید آهن اسفنجی در این کارخانه با روش احیای مسقتیم سنگ آهن بر پایه زغال سنگ طراحی شده که از روش های نوین تولید آهن اسفنجی در دنیا به شمار می‌رود گفت: حدود ۲۵ درصد آهن اسنفنجی  دنیا به همین روش تولید می‌شود.

ساهنی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی فاز اول این کارخانه که مسئولیت تولید آهن اسفنجی را برعهده دارد، از ۵ سال پیش شروع شده است. حجم عملیات انجام شده در ساخت این کارخانه شامل عملیات خاک برداری و سیویل بالغ بر ۱۰ هزار متر مکعب، ساخت و تامین و نصب اسکلت فلزی بالغ بر ۸ هزار تن و کابل کشی ۵۰ کیلومتر است. همچنین این فاز کارخانه اشتغازایی بالغ بر ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر  به صورت غیرمستقیم را دارد که پس از اجرا و بهره‌برداری از هر سه فاز، این تعداد به ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تاکنون همه تست‌های سرد این کارخانه با موفقیت انجام و بنابراین تولید اولیه ما برای ۲۰ روز آینده برنامه‌ریزی شده و در این مرحله حساس به حمایت وزارت صمت را برای توسعه نیاز داریم.

گفتنی است علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن تجارت در آغاز سفر دو روزه به استان اصفهان امروز از واحدهای صنعتی فولاد کویر، سیما کاشی و واحد کویر مقوا بازدید کرده تا این واحدهای صنعتی در هفته دولت به بهره برداری برسد. همچنین، در این سفر واحد فاستونی اردستان پس از ۶ سال رکود و با تملک بانک سپه و جذب سرمایه گذار مجددا به چرخه تولید بازگشت تا زمینه اشتغال در این استان فراهم شود.

 

ایراسین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار