ثبات نسبی نفت با کنترل عرضه نفت در بازارهای جهانی

در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت ثبات نسبی را تجربه کرد و برنت هنوز در مرز 67 دلار است.

به گزارش رصد روز، به گزارش بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت برنت تغییری نکرد و در همان ۶۶.۹۴ دلار دیروز معامله شد.

قیمت نفت آمریکا هم فقط ۵ سنت کاهش یافت و ۶۳.۴۱ دلار در هر بشکه قیمت‌گذاری شد.

به گزارش اوپک، در آخرین مبادلات روز چهارشنبه هر بشکه نفت تولیدی این سازمان ۶۳.۳۹ دلار به فروش رسیدند که نسبت به روز قبل از آن ۱.۵۴ دلار رشد کرده است.

به گزارش رویترز، بهبود تقاضا در بازار جهانی از یکسو و انتشار آمارهای امیدوارکننده اقتصادی از سوی چین از جمله دلایلی بوده که باعث شده تا قیمت نفت در بالاترین سطح خود در ۴ هفته گذشته بماند.

به طور کلی قیمت نفت طی هفته‌ای که گذشت ۶ درصد رشد کرد. در معاملات امروز البته قیمت نفت برنت برای مدتی بالای ۶۷ دلار را هم تجربه کرد.

شرکت ملی نفت چین پیش‌بینی کرده است که واردات نفت این کشور بزرگ آسیایی برای سال جاری نسبت به سال گذشته ۳.۴ درصد رشد کرده و به ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

چین همچنین اعلام کرده است که در سه ماهه نخست سال جاری رشد اقتصادی ۱۸.۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

جاستین اسمیرک،، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه وستپک روند بهبود اوضاع اقتصادی در برخی از کشورهای جهان از یک سو و کنترل عرضه نفت به بازار جهانی از سوی اوپک و متحدان نفتی این گروه موسوم به اوپک‌پلاس در کنار اتخاذ رویکردی محتاطانه از سوی تولیدکنندگان نفت آمریکا در حال بالا بردن قیمت نفت در بازار جهانی است.

وی همچنین گفت: احتمال زیادی وجود دارد که شاهد عبور قیمت نفت از ۷۰ دلار در هر بشکه باشیم.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

فارس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار